Andy Polansky, CEO Weber Shandwick, o prognozach dla branży komunikacyjnej w 2017 r.
The Holmes Report opublikował artykuł autorstwa CEO Weber Shandwick. Andy Polansky pisze o tym, jaką rolę odegrają specjaliści ds. komunikacji w 2017 roku i co będzie tego przyczyną.
Mimo dużych zmian w kwestiach geopolitycznych i zalewającej świat fali fałszywych informacji, CEO Weber Shandwick patrzy na 2017 rok z optymizmem. Polansky twierdzi, że PR-owcy będą w najbliższym czasie niezwykle cenionymi i potrzebnymi osobami i to nie z byle jakich powodów.
Dawno minęły czasy, kiedy specjaliści ds. PR, jako dorady koncentrowali się na pomocy klientom w relatywnie stabilny i przewidywalny dla nich samych sposób. Dziś świat wygląda znacznie inaczej. W związku ze zmianami w kwestiach geopolitycznych, jak i ogromną ilością nieprawdziwych informacji, PR i marketing również muszą się zmienić. Dzisiaj jeden tweet może zniszczyć reputację budowaną przez lata, a liczba narzędzi niezbędnych do zwiększania zaangażowania otoczenia i osiągania pożądanych celów biznesowych, rośnie wraz z każdą nową aplikacją czy serwisem social media.
PR-owcy stanowią natomiast intelektualny kapitał biznesowy – oferują zarówno kreatywne rozwiązania, które pomagają w budowaniu marki, jak i doradztwo strategiczne w rozwiązywaniu konkretnych problemów klienta. Szczególnie teraz, w okresie dynamicznych zmian politycznych czy technologicznych, klienci będą polegać na wiedzy i doświadczeniu specjalistów.
Zespół agencji Weber Shandwick stworzył listę trendów, które zdominują 2017 rok. Będą to m.in. rosnące znaczenie social media, które będą przez biznes traktowane bardziej poważnie, rozwój technologii mobilnych czy sztucznej inteligencji. Ciągle wzrastać będzie liczba fałszywych wiadomości, które będą wymagały od osób zajmujących się komunikacją mobilizacji i podjęcia szybkich działań, aby walczyć z nieprawdziwymi informacjami. Andy Polansky pisze także o tym, że rola specjalistów ds. komunikacji będzie polegać na prowadzeniu i rozwijaniu dyskursu opierającego się na wytwarzaniu wspólnej płaszczyzny pomiędzy stronami dialogu, zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Największą wartość na rynku będą natomiast stanowić marki nastawione na realizację konkretnych celów i potrafiące realnie angażować interesariuszy.
Jak te zmiany wpłyną na rolę PR-owców w 2017 roku?
Przede wszystkim specjaliści ds. komunikacji będą musieli pomóc klientom odnaleźć się w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie. Tylko w ciągu ostatniego roku doszło do licznych przemian w globalnym krajobrazie politycznym i gospodarczym. Chodzi m.in. o Brexit, wybory prezydenckie w USA czy liczne akty terroryzmu, do których doszło na terenie różnych państw. Wszystkie te wydarzenia odciskają piętno również na firmach, które przecież muszą w jakiś sposób reagować na dane sytuacje.
Wzrośnie rola PR-owców jako osób, które potrafią pozyskać uwagę mediów. Znaczenie earned media można było zobaczyć choćby podczas wspomnianej już kampanii prezydenckiej w USA. To media pozyskane odgrywały w niej kluczową rolę.
Andy Polansky zwraca również uwagę na rolę specjalistów ds. komunikacji w świecie post-prawdy, w którym obecnie żyjemy. PR-owcy powinni, szczególnie teraz, dbać o przestrzeganie najwyższych standardów uczciwości i rzetelności w zakresie współpracy z klientami. W zarządzaniu reputacją należy bezwzględnie przestrzegać podstawowych wartości etycznych.
Cały artykuł autorstwa Andy’ego Polansky’ego jest dostępny TUTAJ.
Źródło: holmesreport.com