AMEC 2016 – relacjonuje Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS SERVICE Monitoring Mediów

Redakcja PR - 21.06.2016
182

Corocznie AMEC organizuje międzynarodowe spotkanie specjalistów od pomiaru komunikacji medialnej.

Tegoroczne spotkanie odbyło się w Londynie pod hasłem przewodnim „Making Metrics Matters – Taking Measurment Mainstream”. Wszystkie dotychczasowe kongresy zbudowane były na sprawdzonej formule, która polegała na omawianiu problemów badawczych na bazie tzw. case study.

Także w tym roku doświadczeniami z mierzeniem komunikacji dzieliły się takie globalne marki jak Hilton, Sonos, SAP, Microsoft, czy też VISA. Przyglądając się światowym trendom w analityce medialnej i konfrontując je ze stosowanymi metodami, wyraźnie widać, jak wiele jest jeszcze do zrobienia. Londyńskie spotkanie wyraźniej nakreślało ścieżkę postępowania jaką powinni zmierzać specjaliści od komunikacji. Czasy, gdy liczba materiałów medialnych i ich wartość AVE były głównym przedmiotem raportów PR-owych powinny odejść bezpowrotnie do lamusa. Zarówno firmy monitorujące media, analityczne jak i klienci dysponują dziś danymi, których połączenie pozwala odpowiedzieć na bardzo wiele ważnych pytań dotyczących wartości i jakości komunikacji. W tym między innymi na takie jak: – Czy moja komunikacja była efektywna? – Czy moje działania PR przełożyły się na mój biznes w sposób wymierny? – Czy mogłem przeprowadzić swoją komunikację lepiej? – Który kanał komunikacji jest dla mnie najbardziej wartościowy w ramach modelu PESO (Paid, Earned, Shared, Owned Media)?

Wszyscy biorący udział w tym wydarzeniu, podkreślali że nie tylko w komunikacji, ale także w jej mierzeniu nie możemy działać w oderwaniu od poszczególnych narzędzi. Jeżeli w komunikacji firma używa zarówno kanałów płatnych (reklamy), własnych (blogi firmowe), czy też uzyskanych (UGC, media relations), to samo podsumowanie efektywności komunikacyjnej nie może być prowadzone tylko dla jednej z grup.

Bardzo wyraźny wybrzmiał głos specjalistów, szczególnie praktyków z USA i Wielkiej Brytanii, wskazujący, że mierzyć należy jak najwięcej – zestawiać wyniki pomiarów z aktywnościami i rezultatami biznesowymi. To wszystko po to, aby możliwie precyzyjnie i szybko otrzymywać informacje zwrotne dotyczące efektów działań komunikacyjnych. Integracja wyników pochodzących z wszystkich mediów, tych tradycyjnych jak i nowoczesnych. To ogromne wyzwania dla pomiarów i monitoringu mediów ale także dla osób odpowiedzialnych za tworzenie strategii komunikacyjnej. Tylko ujęcie wyników z wszystkich mediów pod jednym parasolem daje możliwości określenia ich efektywność.

W dzisiejszym świecie media wpływają na siebie, informacje z nich przenikają do kolejnych źródeł, a to łącznie daje dopiero obraz medialny i określa siłę poszczególnych mediów w całościowym obrazie komunikacyjnym. Jak podkreślali prelegenci reprezentujący wiele bardzo medialnych marek, samo obserwowanie mediów społecznościowych bez jednoczesnego obserwowania mediów prasowych czy radiowo-telewizyjnych paradoksalnie pomniejsza efekty komunikacji na Facebooku, Instagramie czy Twiterze. Dziś dyskusje w mediach społecznościowych interesują dziennikarzy mediów tradycyjnych, którzy dzięki swoim publikacjom dają znaczący zasięg zainicjowanym w social mediach tematom. Poza tym należy pamiętać, że wielu influenserów z blogosfery ma również stałe kolumny w prasie czy są specjalistami w TV lub radiu. Kluczem do współczesnego pomiaru działań PR jest więc prowadzenie kompleksowego badania uwzględniającego wszystkie źródła i narzędzia.

Zwieńczeniem konferencji było zaprezentowanie przez przedstawicieli AMEC oraz światowych autorytetów branżowych ujednoliconej matrycy pomiarowej. To framework w praktyczny sposób przenoszący założenia Deklaracji Barcelońskiej na wytyczne do praktycznego prowadzenia efektywnej polityki komunikacyjnej. To jedno z najważniejszych osiągnięć współczesnego świata PR i pomiarów efektywności komunikacji.

Konferencje AMEC uwieńczone są uroczystą galą, podczas której wręczane są nagrody za najlepsze modele pomiarowe ostatniego roku. Także w tym roku ponad 250 zaproszonych gości z 38 krajów mogło zapoznać się nagrodzonymi projektami. Cieszymy się, że jako zespół PRESS-SERVICE Monitoring Mediów możemy brać udział w tak ważnym dla środowiska mediów i komunikacji wydarzeniu. Jako przedstawiciele polskiego środowiska możemy z dumą prezentować nasze rozwiązania, a jednocześnie zapoznawać się z pomysłami stosowanymi na całym świecie. Te trzy dni konferencji AMEC, pozwalają przygotować nowe założenia, które już w kolejnych tygodniach i miesiącach będziemy prezentować na kongresach, szkoleniach i w codziennej pracy z naszymi klientami.

13501787_10209488962649834_7282110848430752729_n

O organizacji:

AMEC to międzynarodowe stowarzyszenie firm zajmujących się pomiarem i ewaluacją komunikacji. Organizacja ta szczególnie działa na rzecz branży PR proponując najlepsze praktyki pomiaru efektywności działań komunikacyjnych. Jest również forum międzynarodowej sieci wymiany wiedzy i najlepszych praktyk w badaniu komunikacji, media intelligence i dostarczaniu insightów komunikacyjnych.

Comments

comments

182
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...