Ambientowe kampanie tego roku

Redakcja PR - 23.02.2016
111

Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie należał do kampanii ambientowych.

Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie należał do kampanii ambientowych. Wszelkie niestandardowe formy reklamy są dobrze przyjmowane przez wybredną widownię, która przyzwyczajona jest już do różnych ciekawych, dziwnych, a nawet przerażających pomysłów agencji kreatywnych i marketerów. Jakie polskie firmy przy początku tego roku postawiły na kampanie ambientowe? Jak wyszło?

Jedną z najbardziej popularnych kampanii, o której już pisaliśmy szerzej, jest Żywiec Zdrój i Słońce dla Warszawy. Ogromny ekran na wieżowcu Q22 miał być promykiem pozytywnej energii dla mieszkańców stolicy. Blue Monday nie był zatem dla nikogo najbardziej depresyjnym dniem w roku. Każdy mógł wysłać komunikat dla bliskiej osoby z promykiem, który ukazywał się o określonej godzinie na budynku. Poza tym wszyscy mieli możliwość śledzenia transmisji w internecie, dlatego nie sposób było przeoczyć tę miłą wiadomość.

Na ciekawy pomysł wpadła również Princessa ze swoimi ,,gadającymi przystankami”. Efekty można zobaczyć między innymi tutaj. Niczego nieświadomi, oczekujący na autobus ludzie, zostali zaskoczeni głosem z citylight, który wydobywał się dla zwykłego pasażera wprost z przystanku. Ów głos komentował ich zachowanie, na koniec przyjeżdżał motocyklista i wręczał ludziom wafelki. Za pomysł odpowiada agencja Lemon Sky J. Walter Thompson Poland. Akcję zorganizowano we Wrocławiu.

Na polskim rynku jednak jeszcze bardzo mało tak ciekawych inicjatyw. Na szczęście początek roku jest obiecujący, możemy zatem brać przykład z innych. Czym ostatnio zaskoczyły nas inne kraje?

Hasło: ,,dare to be tender” należy do marki Milka, która przeprowadziła niezwykle ciekawą akcję. W tabliczkach czekolady brakowało jednego kawałka. Znaleźć lub przesłać dalej z miłymi słowami można było zagubioną część po znalezieniu się na odpowiedniej stronie. Pozytywny wydźwięk kampanii, skupienie się na bliskich osobach i dobrych relacjach z innymi to między innymi efekt tej akcji. Brawo!

A to już akcja, która odbyła się w ostatnim czasie. Czy przy pomocy karty płatniczej można przekroić bochenek chleba? Niemiecka Organizacja Biskupów Katolickich na rzecz Współpracy Rozwojowej postanowiła stworzyć interaktywną tablicę, dzięki której można wpłacić pieniądze na rzecz tej organizacji. Całość jest świetnie przedstawiona graficznie, ponieważ gest przeciągnięcia karty przez terminal umieszczony na środku imituje odkrojenie kromki chleba. Pomysłowe i pomocne. Gratulacje!

Comments

comments

111
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...