Amazon utworzył własną platformę społecznościową podobną do Instagrama

Redakcja PR - 11.05.2018
122

Amazon utworzył własną platformę społecznościową podobną do Instagrama

Od teraz możemy korzystać z osobistej platformy Amazona – Amazon Spark. Serwis jest bardzo podobnie skonstruowany do Instagrama, także użytkownicy nie powinny mieć problemów z przyzwyczajeniem się do niego.

Internauci, którzy zdecydują się na korzystanie z nowego serwisu Amazona, mogą oglądać mnóstwo zdjęć produktów, które kupić będzie można w sklepie internetowym. Elementem charakterystycznym platformy jest uderzające podobieństwo do Instagrama, lecz widać także podobne elementy do Pinteresta. Głównym zamierzeniem, jakie postawił sobie Amazon Spark przy tworzeniu platformy, jest zwrócenie uwagi klientów na szeroki asortyment produktów dostępnych w sklepie online, co będzie miało bezpośrednio wpływ na zwiększenie liczby zakupów.

Od razu po zalogowaniu się użytkownik uzupełnia swoje zainteresowanie, potem wybiera z listy produkty oraz kategorie tematyczne, które go interesują.

Internauci mogą być z początku sceptycznie nastawieni do przeglądania produktów do kupienia. Przyzwyczajeni do pozostałym serwisów społecznościowych wymagają bardziej rozbudowanego kontekstu, dlatego twórca na zdjęciach oznaczył produkty wtopione w otoczenie żółtą kropką, dzięki której będziemy mogli być przekierowani do strony, gdzie szczegółowo będziemy mogli zapoznać się z danym produktem i będziemy mogli dokonać transakcji.

Każdy z użytkowników serwisu będzie mógł przeglądać, obserwować i komentować, ale nie każdy będzie mógł publikować własne treści – tylko ci, którzy wydali na Amazonie minimum 50 dolarów, przez co aktywowali usługę „Prime”.

Pomysł na stworzenie nowej platformy jest dość ciekawy, zastanawiające jest czy kolejne medium społecznościowe zainteresuje użytkowników, tym bardziej że łudząco przypomina poprzednie serwisy. Amazon Spark ma szanse zostać raczej interesującym rozwinięciem mobilnej aplikacji, jeśli chodzi o samodzielną działalność na rynku, social media może nie odnieść tak wielkiego sukcesu, jaki planuje. Jak na razie platforma dostępna jest wyłącznie na urządzenia z systemem iOS – na Androida ma się pojawić niebawem.

 

Na podstawie: https://dailyweb.pl/amazon-stworzyl-wlasna-platforme-spolecznosciowa-ludzaco-przypominajaca-instagram/?utm_source=RelatedP&utm_medium=RelatedP&utm_campaign=RelatedP

Comments

comments

122
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...