Allegro podnosi prowizje

Redakcja PR - 29.10.2018
104

Wzrosną opłaty od sprzedaży produktów spożywczych, rowerów i militariów

Od 31 października Allegro wprowadza nowe prowizje w kilku kategoriach. W kategorii produktów spożywczych stawka prowizji wzrośnie z 8 do 9 proc., a w podkategorii rowerów – z 5 do 6 proc. (jednocześnie w tej drugiej sekcji wprowadzono maksymalną wartość prowizji – 100 zł).

Wzrosną też prowizje w kilku innych podkategoriach: Wyposażenie z wyłączeniem inteligentnego domu (w ramach kategorii Dom i ogród) – z 10 do 11 proc., Meble (w kategorii Dziecko) – z 9 do 10 proc., Militaria (w ramach kategorii Sport i turystyka) – z 8 do 9 proc. oraz Manicure i pedicure z wyłączeniem urządzeń (w ramach kategorii Uroda) – z 10 do 11 proc. Z kolei w podkategorii Perfumy i wody działu Uroda wprowadzono minimalną wysokość prowizji (jej stawka to 8 proc.) – 1 zł.

W cenniku zapisano też nową stawkę za usługę Sklep Allegro, podniesioną w połowie br. z 9,90 do 39 zł.

Według sprawozdań złożonych w KRS od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro zanotowało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.

We wrześniu br. Allegro.pl miało 16,78 mln użytkowników i 1,19 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro – 2,81 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).

Comments

comments

104
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...