Aktualny raport Statista na temat użytkowników mediów społecznościowych na świecie

Redakcja PR - 01.08.2018
63

Aktualny raport Statista na temat użytkowników mediów społecznościowych na świecie

Jak wielu z nas używa na co dzień portali społecznościowych, takich jak Facebook, TwitterInstagram czy Spanchat? Który z nich jest przez nas najchętniej wybierany i przez to najbardziej popularny? Statista udostępniła najbardziej aktualne dane na ten temat.

Obecnie korzystanie z serwisów społecznościowych jest czymś tak naturalnym, jak oddychanie. Popularne platformy służą do komunikacji, pozyskiwania informacji, jak i promowania marek, które traktują social media jak formę obsługi klienta.

Jak wynika z raportu IAB Raport Internet 2017/2018: Social Media wartość rynku social media w zeszłym roku wyniosła ponad 600 milionów złotych. Liderem był na pewno Facebook, którego zasięg liczy ok. 82% pośród użytkowników w Polsce. Jak sytuacja wygląda, jeśli chodzi o wymiar globalny?

W dzisiejszych czasach już ponad 2 miliardy ludzi korzysta z internetu, a ta liczba ma systematycznie wzrastać. Statista udostępniła aktualne informacje na temat korzystania z serwisów społecznościowych na świecie. Dane z lipca 2018 obrazują sytuację.

 

                     Źródło: Statista.com

 

 

Liderem pośród portali społecznościowych jest Facebook, który jako pierwszy zarejestrował miliard użytkowników, aktywnie korzystających z platformy. Aktualnie korzysta z niego ponad 2,2 miliarda osób miesięcznie. Jak wynika z badań Gemius PBI, w Polsce jest to ok. 21,5 miliona internautów.

Na kolejnym, drugim miejscu plasuje się YouTube z wynikiem 1,9 miliarda użytkowników. Trzecie miejsce zajął WhatsApp’s, który zdobył ok. 1,5 miliarda internautów.

Messenger, który należy do Facebooka, znalazł się tuż za podium z wynikiem 1,3 miliarda użytkowników aktywnie z niego korzystających. Z kolei za nim znajduję się WeChat z miliardem userów, jak również Instagram z ok. milardem.

Mniej więcej w połowie rankingu znajduje się Twitter (336 milionów), jak również chiński serwis mikroblogowy Sina Weibo (411 milionów). Jeśli chodzi o LinkedIn, to może się pochwalić ok. 294 milionami odbiorców.

Na jednym z przedostatnich miejsc jest Snapchat, który zdobył ok. 255 milionów ludzi, głównie młodych użytkowników. Najmniejszą popularność zdobył Pinterest i Telegram z 200 milionami użytkowników.

 

Na podstawie: Statista.com

 

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...