Aktorzy upamiętniają Powstanie Wielkopolskie

Redakcja PR - 26.10.2018
16

Oryginalne spoty wideo na YouTube

Na kanale YouTube Powstanie Wielkopolskie – 27 grudnia 1918 trwa kampania reklamowa promująca obchody 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. W serii filmów ambasadorowie kampanii: Katarzyna Herman, Jan Wieczorkowski, Mateusz Damięcki i Olga Kalicka przybliżają jeden z największych zwycięskich zrywów niepodległościowych. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada agencja 4Frame.

W każdym z czterech spotów aktorzy opowiadają o powstaniu widzianym oczami postaci historycznych. Ignacy Jan Paderewski, Józef Dowbor-Muśnicki, Leon Prauziński, szeregowy powstaniec – to tylko cztery z tysięcy bohaterskich postaci związanych z wielkopolską insurekcją.

 

Ambasadorowie kampanii: Jan Wieczorkowski, Olga Kalicka, Mateusz Damięcki i Katarzyna Herman

„Przygotowując się do roli, dużo czytałem o powstaniu i byłem pod wielkim wrażeniem dokonań Wielkopolan. W innych regionach kraju wciąż tak mało wiemy o tym, że podczas gdy w listopadzie 1918 roku większość Polaków cieszyła się już wolnością, Wielkopolanie gotowali się do walki o niepodległość i powrót tej ziemi do odrodzonej po 123 latach zaborów Rzeczypospolitej” – mówi Mateusz Damięcki o przygotowaniach do kampanii.

Koncepcja filmów zrywa z tradycyjnym przedstawianiem faktów historycznych. Aktorzy przekazują wiedzę poprzez emocje, które grają w spotach bardzo ważną rolę. Widz ma szansę przenieść się wyobraźnią do wydarzeń sprzed stu laty i poczuć, jak ważne było Powstanie Wielkopolskie dla walczących o naszą wolność bohaterów.

„Obchody 100. Rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego to także nasze podziękowanie za wolność, która liczy się dla nas dziś tak samo, jak dla tych, którzy o nią walczyli. Ważna jest dla każdego z nas, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania i to, czym na co dzień się zajmujemy. Potrzebujemy jej, by tworzyć i by żyć tak, jak chcemy. To ważne!” – mówi aktorka Katarzyna Herman.

 

 

W drugiej odsłonie kampanii, na przełomie listopada i grudnia, tematem kolejnych czterech filmów z aktorami będzie wolność – która tak jak i hasło kampanii – buduje pomost między pokoleniami. Pierwszy spot „wolnościowy” ukaże się już 15 listopada na kanale Powstanie Wielkopolskie – 27 grudnia 1918 na YT.

30 listopada rusza z kolei kinowa kampania reklamowa z udziałem ambasadorów. W sieci kin Multikino będzie można zobaczyć spot o wolności z udziałem wszystkich ambasadorów.

Za produkcję filmów video odpowiada dom produkcyjny Sputnik. Reżyserem spotów w oparciu o koncept i scenariusz opracowany przez 4Frame jest Dominika Podczaska. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada agencja 4Frame.

Comments

comments

16
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...