Akcja „Butelka w grze” – drugie życie opakowań zwrotnych

Redakcja PR - 26.09.2018
212

Proekologczna Akcja Grupy Żywiec

Ponad 1.700 puszek i butelek zebrali w miniony piątek na warszawskich Bulwarach Wiślanych wolontariusze Grupy Żywiec, którzy tego dnia w ramach akcji „Butelka w Grze” przekonywali odpoczywających nad Wisłą warszawiaków, że warto dać butelce zwrotnej i innym opakowaniom drugie życie. W ten sposób Grupa Żywiec po raz kolejny włącza się w promocję ekologicznych zachowań poszerzając wiedzę konsumentów na temat opakowań zwrotnych.

Ponad połowa piwa sprzedawanego przez Grupę Żywiec to opakowania zwrotne, z których każdego roku część nie wraca do browaru. Dlatego producent piwa postanowił realnie wpłynąć na postrzeganie oddawania opakowań zwrotnych przez konsumentów. W piątek, 21. września pracownicy Grupy Żywiec edukowali konsumentów i wymieniali puste puszki i butelki na specjalnie przygotowane gadżety, rozmawiając o korzyściach jakie dla środowiska i portfela kupujących ma oddawanie butelki zwrotnej. Aby nie trzeba było wyrzucać butelek zwrotnych, Grupa Żywiec przygotowała dla biorących udział w akcji specjalne torby, dzięki którym łatwiej będzie przynieść kupione piwo, a butelki zwrotne zabrać ze sobą.

Uzupełnieniem wydarzenia były warsztaty upcycklingowe, podczas których pokazywano jak można wykorzystywać opakowania, których nie można zwrócić. Dzięki pomocy animatorów każdy, kto tego dnia odwiedził przystań Nowa Fala mógł własnoręcznie zrobić lampy, biżuterię a nawet kolektor słoneczny.

 

Jak najprościej możemy wspólnie ze swoimi klientami warzyć lepszy świat? W pierwszej kolejności – dbając o niego. Z tego powodu postanowiliśmy zacząć działać i rozmawiać z konsumentami o tym, że piwo w butelce zwrotnej to najbardziej ekologiczny wybór oraz o tym, że oddając ją do sklepu warto przedłużać jej życie – Magdalena Brzezińska Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Łącznie w trakcie 3 godzin, udało się zebrać 1700 puszek i butelek. Niemal co trzecie zebrane opakowanie było butelką zwrotną. Wszystkie zebrane tego dnia opakowania otrzymają drugie życie – puszki i butelki bezzwrotne trafią do recyklingu, a butelki zwrotne bezpośrednio do browarów.

Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo. Kupując i oddając butelkę można dać jej drugie i kolejne życie – butelka zwrotna może być użyta nawet do 25 razy, a czas jej życia trwa nawet do 5 lat. A jednak wciąż zaledwie połowa konsumentów oddaje butelki zwrotne, a 1 na 3 robi to zazwyczaj. Dodatkowo u wielu z nich oddawanie butelek budzi negatywne emocje, kojarzy się z czymś kłopotliwym, a nawet wstydliwym.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec[1] wynika też, że pytani o to dlaczego nie oddają butelek, konsumenci wskazują przede wszystkim na konieczność posiadania paragonu oraz brak miejsca w domu jako podstawowe bariery w zwracaniu butelek. Co ciekawe, osoby oddające butelki zwrotne częściej kojarzą pozytywnie zwracanie butelek z ekologią i oszczędnością. Te same osoby częściej niż nieoddające butelek segregują śmieci. Okazuje się też, że dla osób oddających butelki to nie wysokość kaucji, ale właśnie ochrona środowiska jest największym motywatorem.

„Butelka w Grze” to kolejne działanie Grupy Żywiec w obszarze promocji opakowań zwrotnych. W 2017 roku producent piwa zadecydował o podniesieniu kaucji za butelkę zwrotną 35 do 50 groszy. Dzięki tej odważnej decyzji udało się dokonać realnej zmiany i odzyskać z rynku o 20 mln butelek więcej. To korzyść konsumentów, do których wraca wyższa kwota kaucji za butelkę zwrotną, ale przede wszystkim  dla środowiska – 20 mln odzyskanych butelek generuje mniejszą o 5.500 ton emisję CO2 do atmosfery.

Comments

comments

212
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...