Agencja Wyborcza.pl – nowa nazwa serwisu fotograficznego „Gazety Wyborczej”  

Informacja Prasowa - 15.10.2021
50

Agencja Wyborcza.pl – nowa nazwa serwisu fotograficznego „Gazety Wyborczej”  

Agencja Wyborcza.pl – nowa nazwa serwisu fotograficznego „Gazety Wyborczej” 

1 grudnia 2021 r. oficjalnie zmienią się nazwa oraz identyfikacja wizualna agencji fotograficznej „Gazety Wyborczej” – obecną nazwę Agencja Gazeta zastąpi Agencja Wyborcza.pl. Zmiany te są już widoczne od dziś – nowa nazwa pojawiła się w opisach zdjęć na łamach papierowego wydania „Wyborczej”, na Wyborcza.pl oraz na stronie Agencji. 

Agencja Gazeta powstała w 1994 r. z inicjatywy działu Foto „Gazety Wyborczej”. Obecnie reprezentuje kilkudziesięciu fotoreporterów, zdobywców prestiżowych nagród w konkursach m.in. World Press Photo, Grand Press Photo, BZ WBK Press Foto i Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej. Zdjęcia fotoreporterek i fotoreporterów „Wyborczej” ilustrują aktualne wydarzenia w Polsce i na świecie w papierowych wydaniach gazet i magazynów, zasilają serwisy informacyjne Wyborcza.pl, Gazeta.pl i innych marek Agory, a także wielu newsowych mediów, w tym największej światowej agencji fotograficznej Reuters.

1 grudnia 2021 r. Agencja Gazeta oficjalnie zmieni swoją nazwę oraz logo i stanie się Agencją Wyborcza.pl. Jednak już od teraz nowa nazwa pojawia się w opisach zdjęć na łamach papierowego wydania „Wyborczej”, w serwisie Wyborcza.pl oraz na stronie Agencji, która również zmieniła swój szyld na Agencjawyborcza.pl.

– Fotografia jest ważną częścią „Wyborczej” od jej pierwszych numerów wydanych w maju 1989 r. Kiedyś najważniejsze było dla nas wydanie papierowe dziennika, dziś priorytetem jest serwis cyfrowy Wyborcza.pl. Nie byłoby obecnego sukcesu subskrypcyjnego „Wyborczej” bez jakościowej fotografii prasowej. Dlatego nowa nazwa agencji, powielana przy tysiącach publikowanych codziennie zdjęć, ma podkreślać związek znakomitych fotografii z marką „Wyborczej” oraz jej serwisem internetowym – komentuje zmiany Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Przez ostanie trzy dekady fotoreporterzy „Wyborczej” dokumentowali zmiany w Polsce, Rumunii, Rosji, Czechach, na Węgrzech i w RPA, konflikty zbrojne, przewroty i rewolucje, m.in. na Ukrainie, w Jugosławii, Iraku, Afganistanie, w Kongo i Rwandzie. Na zdjęciach uwieczniali wizyty największych mężów stanu, pielgrzymki papieskie, portretowali wybitnych twórców kultury i sztuki. Od zawsze są blisko ludzi, wszędzie tam, gdzie dzieją się najważniejsze dla czytelników „Gazety Wyborczej” wydarzenia – na granicy polsko-białoruskiej, na demonstracjach, w Sejmie, na stadionach i imprezach kulturalnych. Agencja Wyborcza.pl realizuje również zamówienia dla mediów zagranicznych oraz przygotowuje profesjonalne sesje fotograficzne dla magazynów kolorowych.

– Praca naszego zespołu zmienia się cały czas: tworzymy coraz więcej materiałów multimedialnych i galerii, fotoreporterzy „Wyborczej” realizują autorskie projekty w ramach współpracy z mediami europejskimi. Od blisko 30 lat zapewniamy naszym czytelnikom i partnerom: jakość, szybkość oraz wiarygodność – opowiada o pracy swojego zespołu Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej” i Agencji Wyborcza.pl.

Comments

comments

50
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...