Agencja Cyber Kids on Real dla „Historia: poszukaj”

Informacja Prasowa - 18.10.2019
87

Agencja Cyber Kids on Real dla "Historia: poszukaj"

Agencja Cyber Kids on Real zrealizowała koncepcję kreatywną
i kampanię promującą portal edukacyjny HISTORIA: POSZUKAJ

HISTORIA: POSZUKAJ www.historiaposzukaj.pl to projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych. Pokazuje, że historia to nie tylko daty i bitwy, dlatego odwołuje się do obiektów muzealnych, architektury, muzyki, sztuki, filmu, zjawisk społecznych i kulturowych. Projekt jest tworzony w Narodowym Instytucie Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, dlatego to co go wyróżniapośród innych portali o tematyce historycznej, to pokazywanie historii w kontekście muzeów i ich kolekcji.

Od 2018 roku Cyber Kids on Real tworzy kampanie promujące serwis oraz kontent kampanijny; obecnie trwa kolejna odsłona kampanii pod hasłem „Kolekcje historyczne”.

Jako że kultura popularna lubi mieszać się z historią, na potrzeby kampanii stworzyliśmy „Kolekcję historyczną” czyli serię modnych gadżetów – naszywek inspirowanych artykułami z serwisu, wybitnymi Polkami i Polakami oraz wydarzeniami historycznymi powiedziała Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

 

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. naszywki: Jej wysokość Wanda Rutkiewicz„, „Promieniuję – Maria Skłodowska Curie”,„Powstań – Tadeusz Kościuszko”, „Największy sens ma życie na szczytach nonsensu – Witkacy”, „I love Chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej. Odbiorcy kampanii zostali zachęceni do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą była realizacja historycznych naszywek według ich pomysłów.

Druga odsłona kampanii była związana z setną rocznicą uzyskania praw wyborczych przez Polki. W serwisie powstała seria artykułów na ten temat. Agencja Cyber Kids on Real stworzyła kolejne naszywki upamiętniającePolki, które walczyły o równouprawnienie, prawo do studiowania i głosowania, niepodległość a także angażowały się społecznie, naukowo i politycznie. Powstały feministyczne naszywki: „Ster – Organ Uprawnienia Kobiet”, „Dynamit znakomicie pasuje do gorsetu – Ola Piłsudska”, „Uniwersytet Latający”, „Legia Kobiet”, „Zjazd Kobiet 1917”.

Kolejne odsłony kampanii to kampanie realizowane w 2019 roku. Tym razem odbiorcy i odbiorczynie serwisu dostali materiały do pobrania na zasadzie: „open source design” z wzorami historycznymi do samodzielnego wykonania (DIY). Mogli z ich pomocą tworzyć swoje własne kolekcje ubrań inspirowane historią. Pierwsza kampania w 2019 prezentowała wakacyjną kolekcję ubrań i wzorów. A przy okazji zachęcała do odwiedzenia wakacyjnych miejsc o ciekawej historii.

 Kampania jesienna, której działania zaplanowano na wrzesień-październik opowiada o dorobku wybitnych polskich naukowców i naukowczyń. Aby zainspirować odbiorców do wymyślaniawłasnych stylizacji, została stworzona „naukowakolekcjaubrań z historycznymi wzorami wduchu „zero waste”. Za pomocą historycznych wzorów odbiorcy kampanii mogą nie tylko stworzyć nowy strój, lecz także dać drugie życie starym ubraniom.

Do 21 października twa konkurs, w którym młodzież ma za zadanie odpowiedzieć: któryz polskich naukowców i naukowczyń jest największym mózgowcem i dlaczego.  Do wygrania są gadżety z kolekcji historycznych, między innymi specjalnie zaprojektowane na tę odsłonę kampaniiskarpety i szaliki inspirowane polskimi naukowcami wyprodukowane w kooperacji z firmą Kabak. Konkurs jest dostępny na stronie: historiaposzukaj.pl/konkurs.html.

Kontent wizualny do serwisu, dizajn gadżetów, kampanijne kreacje socialmediowe, konkurs przygotowała agencja Cyber Kids on Real. Agencja przeprowadziła także kampanię w social mediach. Za stylizacje odpowiada marka YA From Bytom. Tematyczne artykuły kampanijne do serwisu opracowała redakcja portalu Historia Poszukaj.

Comments

comments

87
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...