Agencja Cyber Kids on Real dla „Historia: poszukaj”

Informacja Prasowa - 18.10.2019
95

Agencja Cyber Kids on Real dla "Historia: poszukaj"

Agencja Cyber Kids on Real zrealizowała koncepcję kreatywną
i kampanię promującą portal edukacyjny HISTORIA: POSZUKAJ

HISTORIA: POSZUKAJ www.historiaposzukaj.pl to projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych. Pokazuje, że historia to nie tylko daty i bitwy, dlatego odwołuje się do obiektów muzealnych, architektury, muzyki, sztuki, filmu, zjawisk społecznych i kulturowych. Projekt jest tworzony w Narodowym Instytucie Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, dlatego to co go wyróżniapośród innych portali o tematyce historycznej, to pokazywanie historii w kontekście muzeów i ich kolekcji.

Od 2018 roku Cyber Kids on Real tworzy kampanie promujące serwis oraz kontent kampanijny; obecnie trwa kolejna odsłona kampanii pod hasłem „Kolekcje historyczne”.

Jako że kultura popularna lubi mieszać się z historią, na potrzeby kampanii stworzyliśmy „Kolekcję historyczną” czyli serię modnych gadżetów – naszywek inspirowanych artykułami z serwisu, wybitnymi Polkami i Polakami oraz wydarzeniami historycznymi powiedziała Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

 

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. naszywki: Jej wysokość Wanda Rutkiewicz„, „Promieniuję – Maria Skłodowska Curie”,„Powstań – Tadeusz Kościuszko”, „Największy sens ma życie na szczytach nonsensu – Witkacy”, „I love Chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej. Odbiorcy kampanii zostali zachęceni do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą była realizacja historycznych naszywek według ich pomysłów.

Druga odsłona kampanii była związana z setną rocznicą uzyskania praw wyborczych przez Polki. W serwisie powstała seria artykułów na ten temat. Agencja Cyber Kids on Real stworzyła kolejne naszywki upamiętniającePolki, które walczyły o równouprawnienie, prawo do studiowania i głosowania, niepodległość a także angażowały się społecznie, naukowo i politycznie. Powstały feministyczne naszywki: „Ster – Organ Uprawnienia Kobiet”, „Dynamit znakomicie pasuje do gorsetu – Ola Piłsudska”, „Uniwersytet Latający”, „Legia Kobiet”, „Zjazd Kobiet 1917”.

Kolejne odsłony kampanii to kampanie realizowane w 2019 roku. Tym razem odbiorcy i odbiorczynie serwisu dostali materiały do pobrania na zasadzie: „open source design” z wzorami historycznymi do samodzielnego wykonania (DIY). Mogli z ich pomocą tworzyć swoje własne kolekcje ubrań inspirowane historią. Pierwsza kampania w 2019 prezentowała wakacyjną kolekcję ubrań i wzorów. A przy okazji zachęcała do odwiedzenia wakacyjnych miejsc o ciekawej historii.

 Kampania jesienna, której działania zaplanowano na wrzesień-październik opowiada o dorobku wybitnych polskich naukowców i naukowczyń. Aby zainspirować odbiorców do wymyślaniawłasnych stylizacji, została stworzona „naukowakolekcjaubrań z historycznymi wzorami wduchu „zero waste”. Za pomocą historycznych wzorów odbiorcy kampanii mogą nie tylko stworzyć nowy strój, lecz także dać drugie życie starym ubraniom.

Do 21 października twa konkurs, w którym młodzież ma za zadanie odpowiedzieć: któryz polskich naukowców i naukowczyń jest największym mózgowcem i dlaczego.  Do wygrania są gadżety z kolekcji historycznych, między innymi specjalnie zaprojektowane na tę odsłonę kampaniiskarpety i szaliki inspirowane polskimi naukowcami wyprodukowane w kooperacji z firmą Kabak. Konkurs jest dostępny na stronie: historiaposzukaj.pl/konkurs.html.

Kontent wizualny do serwisu, dizajn gadżetów, kampanijne kreacje socialmediowe, konkurs przygotowała agencja Cyber Kids on Real. Agencja przeprowadziła także kampanię w social mediach. Za stylizacje odpowiada marka YA From Bytom. Tematyczne artykuły kampanijne do serwisu opracowała redakcja portalu Historia Poszukaj.

Comments

comments

95
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...