AdSpend 2021 – dentsu z prognozą wydatków reklamowych w 2021 r. 02 lutego 2021
Informacja Prasowa - 02.02.2021AdSpend 2021 - dentsu z prognozą wydatków reklamowych w 2021 r. 02 lutego 2021
Wedle danych grupy dentsu w 2021 r. globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8% i osiągną poziom 579 miliardów USD. W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów całego świata. Zwiększone wydatki są następstwem i rekompensatą spadku budżetów reklamowych o -8,8% w 2020 roku.
Prognozy na rok 2021 są bardzo obiecujące – globalnie wydatki na reklamę online mają wzrosnąć o 10% i po raz pierwszy ma zostać przekroczony 50% udział digitalu w torcie reklamowym. Będzie to historyczny moment dla medium, które przez dekadę prawie czterokrotnie zwiększyło partycypację w budżetach marketerów. Kluczowymi czynnikami wspomnianego wzrostu będą: social, search i wideo, których bezapelacyjnie rozwój przyspieszył COVID-19.
Patrycja Kościołowska, Digital Strategy Manager, iProspect (dentsu Polska)