ADMITAD podsumowuje trendy zakupowe w Dniu Singla 2022

Informacja Prasowa - 16.11.2022
175

Dzień Singla – próba generalna przed Black Friday

ADMITAD podsumowuje trendy zakupowe w Dniu Singla 2022

Analizy ekspertów Admitad pokazują, że od 1 do 13 listopada sprzedaż online wzrosła w perspektywie globalnej aż o 42%. W samej Polsce skok ten wyniósł 10%. Jednocześnie tegoroczny Dzień Singla przebiegał bez wyraźnych rekordów sprzedażowych.

Dzień Singla – próba generalna przed Black Friday

Liderem działań sprzedażowych związanych z Dniem Singla jest spółka Alibaba Group, zarządzająca platformą zakupową AliExpress. W tym roku postanowiła ona zachować do użytku wewnętrznego dane z tego okresu sprzedażowego. Na podobny krok zdecydował się inny chiński gigant – JD.com. Aby ustalić jakie produkty cieszyły się największą popularnością oraz które rynki i strony internetowe przyciągnęły najwięcej klientów, Admitad przeanalizował 20 milionów zamówień z całego świata. Zebrane dane mogą być wykorzystane przez marki, sprzedawców internetowych i wydawców podczas nadchodzącego Black Week. Pozwoli to zwiększyć zyski podczas największego festiwalu rabatowego w roku.

W Dniu Singla na całym świecie odnotowano wzmożoną aktywność zakupową. Kwota wykonywanych transakcji wzrosła o 27% w porównaniu do ubiegłego roku, a średnia wartość zakupów wyniosła w przeliczeniu prawie 140 zł. Co istotne, tegoroczne wyprzedaże po raz kolejny nie były ograniczone do jednego dnia, a więc 11 listopada.

Okres promocji został rozciągnięty na niemal dwa tygodnie listopada, co pozwoliło na zmaksymalizowanie zysków. Wyraźny wzrost liczby zamówień był zauważalny już 1 listopada, a szczyt osiągnął w Dniu Singla (11 listopada). Wysoka aktywność klientów sklepów internetowych utrzymywała się przez cały okres pomiędzy tymi datami i spadła dopiero w ostatni weekend – wskazuje Mateusz Łukianiuk, Country Manager Poland w Admitad.

Jakie produkty cieszą się największą popularnością?

W 2022 roku najchętniej kupowane produkty należały do takich kategorii jak: dom i ogród, biżuteria i akcesoria, sprzęty użytkowe, uroda i zdrowie czy zabawki i hobby. Trendy te daje się zauważyć nie tylko na rynkach globalnych, ale także w polskich sklepach. Ponad połowę wszystkich zamówień online w naszym kraju stanowiły zakupy modowe. Dopiero w dalszej kolejności pojawiły się takie kategorie jak: kosmetyki (8,8%), akcesoria sportowe (7%) czy książki (4%).

W trakcie promocji związanych z Dniem Singla odnotowano również znaczny wzrost sprzedaży niektórych grup artykułów. Jak wynika z analiz Admitad, do rekordzistów należą: artykuły sportowe, książki, artykuły dziecięce i zabawki, kosmetyki oraz wyposażenie wnętrz. Warto więc uwzględnić produkty tych kategorii podczas planowania promocji na zbliżający się wielkimi krokami Black Friday.

Jak wyglądał sezon wyprzedaży w Polsce?

Święto rabatów cieszy się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. W pierwszych dwóch tygodniach listopada zakupy w sieci wzrosły w kraju o 10%, z kolei średnia wartość transakcji Polaków o ponad 67 zł. Warto dodać, że ponad 55% tych płatności została zrealizowana przy użyciu serwisów cashback.

Z kolei pod względem źródeł informacji o produkcie dużą grupę, bo aż 22%, stanowią w Polsce strony internetowe i portale tematyczne. Media społecznościowe zachęciły do zakupów we wspomnianym okresie niemal 8% klientów.

Te dane nieco odbiegają od rynków światowych, jednak wpisują się w ogólne trendy wzrastającej popularności systemów cashback oraz zwiększającej się stale liczby zakupów internetowych. Na rynku lokalnym łatwo znajdą więc zastosowanie praktykowane na szeroką skalę strategie sprzedażowe, takie jak zapewnienie wydawcom i partnerom nagród w postaci procentu od zakupów. Skuteczność tej metody potwierdza oszacowany przez Admitad, 24-procentowy wzrost ich zysków w 2022 roku. Warte odnotowania jest też ponad 30-procentowe zwiększenie liczby zamówień z wykorzystaniem smartfonów podczas tegorocznego Dnia Singla. Wskazuje to na kierunek, w którym powinien nastąpić rozwój przyszłych kampanii marketingowych.

Informacje uzupełniające:

Admitad to wiodący globalny dostawca innowacyjnych rozwiązań z zakresu performance marketingu, z siedzibą w Heilbronn w Niemczech. Firma oferuje szeroki zakres usług monetyzacyjnych, partnerskich, z dziedziny fintechu i media buyingu. W portfolio firmy znajdują się takie rozwiązania jak: Partner Marketing Network, Tapfiliate, GetUniq, TakeAds, Univibes czy ConvertSocial. 

Firma pracuje na ponad 20 rynkach z ponad 30 tysiącami reklamodawców i ponad 100 tysiącami aktywnych wydawców. Wśród klientów Admitad są m.in. Focus, Burda Media, Lenovo, Adobe, Booking.com, Radisson, Nike, Adidas i wiele innych światowych marek.

Comments

comments

175
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...