Adidas Women I Got This – nowa kampania

Jerzy Ciszewski - 09.01.2016
56

Już jakiś czas temu wystartowała nowa kampania Adidas Women I Got This. Towarzyszy jej dynamiczny spot, na którym zobaczymy wysportowane kobiety...

Już jakiś czas temu wystartowała nowa kampania Adidas Women I Got This. Towarzyszy jej dynamiczny spot, na którym zobaczymy wysportowane kobiety, pełne energii i gotowe do wyzwań. Sport w dzisiejszych czasach jest coraz bardziej popularną formą rozrywki, dlatego właśnie kobiety, które występują w klipie są amatorkami. Traktują jednak sport jako wysiłek, dzięki któremu przekraczają własne granice.

Kampania towarzyszy kolekcji strojów sportowych dla kobiet. Zakładka jest spójna ze spotem. Sam klip jest dość przewidywalny, pokazane zostają bohaterki w akcji, wykonują ćwiczenia. Nic zaskakującego, biorąc pod uwagę fakt reklamowania strojów sportowych. Odbiorcy są już przyzwyczajeni do reklam w tej konwencji. Adidas jest marką tak znaną, że producenci spokojnie mogą odejść od tak dosłownego pokazania produktu.

Jeśli już bardzo przywiązujemy się do pokazania produktu związanego ze sportem, to dobrym przykładem w podobnej stylistyce jest spot konkurencji – Nike Women. Klip ,,Lepsza ja” to również zwykłe kobiety pokazane w ruchu. Biegają maratony, ćwiczą na siłowni. Czasami mają dość, przekraczają własne granice, ale robią to dla siebie, idzie za tym satysfakcja. Co różni te spoty? Adidas pokazuje kobiety (teoretycznie są to amatorki), jednak wyglądają jak sportsmenki z wielkimi mięśniami, są wygimnastykowane, ponadprzeciętnie sprawne. Nike śledzi te przeciętne kobiety, które chcą dbać o siebie. Nike zna je, ponieważ posługuje się tekstami, jakie siedzą w głowie każej z nas podczas trudnych ćwiczeń. Jest to bardziej prawdziwe, wiarygodne.

Jak jednak wykazać się większą kreatywnością w podejściu do reklam tego typu? Przed szereg wyszedł Reebook ze swoim spotem, w którym głównym bohaterem jest kogut, który uciekł z farmy. Drugim przykładem jest marka Umbro, która wykorzystała motyw rysunkowy i twarz znanego piłkarza Realu Madryt, by pokazać hasło towarzyszące marce: ,,Styles change, class remains”. Można w ten sposób?

 

 

 

Comments

comments

56
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...