adCookie z aplikacją mobilną Qute wchodzi na rynek indonezyjski

Informacja Prasowa - 03.02.2017
112

adCookie rozpoczyna międzynarodową promocję aplikacji mobilnej Qute

Wrocławska agencja digitalowa adCookie rozpoczyna międzynarodową promocję aplikacji mobilnej Qute, w której zebrana społeczność pomaga użytkownikom w codziennych, modowych wyborach. Działania adCookie, poprzedzone dogłębnym researchem rynków południowo – wschodniej Azji, obejmują dotarcie do użytkowników z Indonezji, Wietnamu oraz Turcji. Agencja adCookie została wybrana w drodze przetargu.

„Startujemy od zera”

Qute to aplikacja modowa, która gromadzi dwa rodzaje użytkowników: ekspertów, zainteresowanych modą oraz internautów potrzebujących porady w zakresie doboru stylizacji. Schemat działania aplikacji jest bardzo prosty: przesyłamy zdjęcia prezentujące różne zestawy ubrań i dodatków, a pozostali użytkownicy doradzają, który z nich jest lepszy.

Do ogłoszonego przez nas konkursu ofert, zgłosiły się agencje z całej Polski. Do finału zaprosiliśmy trzy z nich, ale adCookie było zdecydowanie najlepsze już od początku przetargu. Agencja bardzo szybko zrozumiała nasze potrzeby i pokazała, w jaki sposób możemy osiągnąć założony cel. – podkreśla Bartosz Robaszewski, CEO Qute.

Kampania promocyjna dla Qute to wymagający projekt. Szeroki zakres działań ma wygenerować wzrost liczby pobrań aplikacji.

To dla nas duże wyzwanie. Nasz cel na pierwszy kwartał to Indonezja, ale działania będziemy prowadzić także w Turcji i Wietnamie oraz wybranych krajach Ameryki Łacińskiej. Ich rezultat pozwoli nam lepiej poznać i zdefiniować tamtejszą społeczność internetową, co pozwoli na dynamiczne dokonywanie zmian w doborze krajów docelowych. Przeprowadziliśmy szereg badań i zaprojektowaliśmy kompleksowe działania obejmujące zarówno obszar performance, jak i social media czy influencer marketing. – mówi Kacper Skorupski, Head of Digital adCookie, odpowiedzialny za realizację kampanii.

adCookie zamierza powiększyć grono użytkowników aplikacji, stosując różnorodne narzędzia i formy reklamy. Działania obejmą dystrybucję aplikacji w Google Play, AppStore oraz w lokalnych marketach, AdWords, RTB, Social Media w tym lokalne komunikatory, Influencer marketing, a także analitykę aplikacji. Co istotne, wzrost rozpoznawalności Qute mają gwarantować ambasadorzy marki, popularni wśród grupy docelowej.

Dlaczego Indonezja?

Agencja miała dużą swobodę w wyborze rynku, którego dotyczyć będzie promocja. Klient wskazał co prawda interesujące go regiony, ale ostateczną decyzję podjęliśmy w oparciu o research i aktualne badania światowych rynków mobile. – podkreśla Mateusz Sobieraj, CEO & Media Planning Director adCookie.

W adCookie skorzystano również z wiedzy pozyskanej od praktyków startupowych rynków południowo-wschodniej Azji, których doświadczenia wskazują na duży popyt na aplikacje lifestylowe w tym regionie. Ekspansja aplikacji rozpocznie się w Indonezji ze względu na dużą liczebność tamtejszej wirtualnej społeczności, która wynosi ponad 88 milionów osób. 90% internautów jest aktywnych w social media, a 75% z nich korzysta ze smartfonów, tabletów itp. Co istotne, 70% ruchu online generowane jest właśnie przez mobile.

Umowa pomiędzy adCookie a Qute została podpisana na pierwszy kwartał 2017 roku. Trzymiesięczna kampania ma w dużej mierze wskazywać kierunki do dalszej ekspansji. Wyciągnięte wnioski pozwolą zoptymalizować działania w kolejnych miesiącach współpracy.

Comments

comments

112
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...