„Ach, ta dzisiejsza młodzież”

Redakcja PR - 06.03.2016
231

„Ach, ta dzisiejsza młodzież” - nastawiona na sukces, świadoma siebie i swoich możliwości, odpowiedzialna społecznie.

Badania The Human Project przeprowadzone przez Zeno Group i CEB Iconoculture Consumer Insights pokazują, że członkowie pokolenia WE (14-20 lat) i Z (21-25) są pewni siebie, nastawieni na sukces, społecznie odpowiedzialni  i myślą bardziej globalnie niż jakakolwiek generacja przed nimi.

Międzynarodowe badanie objęło 5 000 osób w USA, Kanadzie, Chinach, Indiach, Australii i Wielkiej Brytanii. Według Therese Caruso, dyrektorki zarządzającej strategią globalną i badaniami w Zeno, wyniki dają wgląd w sposób myślenia i działania młodych ludzi.

„Nigdy wcześniej nie było pokolenia, które by postępowało jak to i miało tyle wpływu.” – mówi Caruso – „Kształtuje ono światowy dyskurs oraz miejsca pracy przyszłości. jednym rozwiązaniem dla firm, żeby wykorzystać ten potencjał, jest bycie jak najlepszy przyjaciel – wartości, które młodzi ludzie przypisują swoim najgłębszym relacjom i związkom są takie same, jak te, które chcieliby widzieć w pracy.

Tego roku Human Project odkrył siedem uniwersalnych prawd, które charakteryzują pokolenie Światowych Młodych oraz ich oddziaływanie na rzeczywistość.

  1. Młodzi są niezwykle wpływowi. Nie było wcześniej generacji z tak dużym wpływem wewnątrz i na zewnątrz rodziny, co zmienia także jej dynamikę. 78% rodziców z dziećmi w tej grupie uważa, że ich dzieci są bardziej zaangażowane w rodzinne decyzje, niż oni byli w ich wieku.
  2. Nowa wizja przywództwa. Nie jest ono postrzegane w tradycyjnych zależnościach i hierarchii góra-dół. Młodzi ludzie postrzegają przywództwo, jako dawanie przykładu, współpracę z innymi – „liderzy spajają grupę, by razem wykonać zadanie”. Na skali 92 wartości, przywództwo zajmuje dopiero 65 miejsce, podczas gdy równość – drugie w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii.
  3. Przyjaźń oparta na wartościach vs. wspólne interesy. Światowi młodzi budują przyjaźnie nie z powodu sąsiedztwa czy wygody, ale wspólnych wartości – moralnych, etycznych, religijnych i politycznych. Dzięki temu zanika silne poczucie tożsamości, związku z danym regionem oraz związana z tym presja społeczna.
  4. Technologia i paradox kocham/nienawidzę. Pokolenie to wypracowuje zbalansowany związek z technologią, nie oparty na zależności. Zdają sobie sprawę, że może ona pomóc w osiągnięciu celów, jak również okazać się przeszkodą.
  5. Świadomość zdrowego trybu życia opartego na równowadze. Młodzi ludzie sami wyszukują informacje i uczą się na tematy związane ze zdrowiem i ogólną kondycją. Nie są przy tym zainteresowani „tradycyjnymi” dietami. Ze wspomnianych wyżej 92 wartości, zdrowie zajęło pierwsze miejsce wśród młodzieży Chinach – zupełnie inaczej niż wśród starszych ludzi.
  6. Redefinicja szczęścia. Światowa młodzież widzi “szczęście” jako dopełniające się równowagę, sukces i poczucie celu. Sukces zajął pierwsze miejsce na liście wartości w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Indiach i Australii. Cel w życiu jest za to najczęściej dzieloną wartością z rodzicami w Kanadzie, Australii, Stanach Zjednoczonych.
  7. Marka zwana „Ja”: Młodzież vs. znak firmowy jako symbol statusu. Młode pokolenie poszukuje marek, które pomogą im zbudować i rozwinąć ich własną. By zyskać zaufanie i lojalność tej grupy, firmy muszą zrozumieć ich cele i sposób myślenia.

“Marketingowcy powinni jak najszybciej zrozumieć dzisiejsze młode pokolenie.” – mówi Kate Muhl, dyrektorka badań w CEB Iconoculture Consumer Insights – „Nie tylko dlatego, że są potencjalnymi klientami, lecz przede wszystkim, ponieważ to młodzież przekształca kulturę, w której marki funkcjonują. Najwyższy czas, by firmy podjęły badania, skupiły się na tej grupie z takim samym priorytetem jak niegdyś na Millenialsach, i dostosowały się do nowego pokolenia konsumentów.

 

http://www.holmesreport.com/research/article/youth-more-self-aware-success-driven-and-socially-responsible-survey-says

Comments

comments

231
Komentarze
  • Może jestem skołowany po całym dniu pracy, ale mam wątpliwości co do tych badań. Skala zmian jaka z nich wynika jest tak znaczna, że możnaby mówić o poważnej zmianie kulturowej co pokolenie, a to niemożliwe. Młode pokolenia mają być niezależne, świadome, ceniące rodzinę i przyjaciół, a to też idzie w poprzek innym trendom – coraz większego osamotnienia i ucieczki w wirtualny świat. Te raporty są trochę jakby pisane po to by młodych ludzi jakoś zaszufladkować, narzucić im pewne cechy po to, żeby stare lisy mogły ich jeszcze bardziej kontrolować. Pozdrowienia dla autora 🙂

    • Jan Błoński

      Zmiany w mentalności społeczeństw zachodzą najwolniej (w porównaniu np. do tych politycznych czy ekonomicznych), może w ostatnim czasie trochę przyspieszyły. Jednak każde pokolenie chce zaznaczyć swoją obecność i stworzyć coś innego, lepszego niż poprzednie generacje. To napędza rozwój – nie tworzą jednak czegoś zupełnie nowego, w przeciwnego do swoich poprzedników, ale wykorzystują ich dorobek, dla swoich dokonań, są tak samo zakorzenieni w kulturze jak byli ich rodzice i będą dzieci.
      Co do samego raportu – zawsze można mieć zastrzeżenia, jak do wszystkich sondaży. Być może właśnie dlatego rodzina i przyjaciele stają się najważniejszymi wartościami, gdyż powszechnie zaczyna tego brakować. Zmiany w społeczeństwie powinni próbować zrozumieć wszyscy, nie tylko marketingowcy.
      Również pozdrawiam 🙂

Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...