Tym razem zaskakuje nas Absolut

Redakcja PR - 06.06.2016
210

Nie trzeba więc w każdej możliwej sekundzie filmu wstawiać produktu, który reklamujemy. Jak robi to Absolut?

Dziś mamy dla Was kolejną reklamę, która w naszym kraju najprawdopodobniej została by uznana za kontrowersyjną, ba, nie zdziwilibyśmy się gdyby mogła zostać zakazaną. Tym razem zaskakuje nas Absolut. Pisałam kiedyś, że sztuką opowiadania historii jest według mnie traktowanie widza jak kogoś mądrego. Nie trzeba więc w każdej możliwej sekundzie filmu wstawiać produktu, który reklamujemy. Jak robi to Absolut?

Akcja dzieje się na festiwalu muzycznym. Mężczyzna, który gra jedną z dwóch głównych ról rozpoznaje kogoś, kogo znał. Był to Dave, jednak nie wyglądał on tak jak przedtem. Zupełnie inny głos i aparycja. Osoba ta przedstawiła się jako Darla. Mężczyzna był gotowy do ucieczki, jednak Darla zatrzymuje go i odtąd bawią się razem na festiwalu. Podczas świetnej zabawy, dziewczyna opowiadała mu o tym, że zawsze tak się czuła, a on to zrozumiał.

Najbardziej wzruszające w całej tej historii były słowa: ,,Ta sama osoba. To samo serce. Ona się nie zmieniła. Ja tak”. I choć jestem daleka od stwierdzenia, że tego typu akcje są kreowane tylko przez chęć zyskania popularności jakiejś reklamy, to przecież trochę tak jest. Reklamy zazwyczaj nie są tworzone charytatywnie, ze względu na wyższe cele. To jest biznes, a ten, kto pracował nad kreacją reklamy, doskonale to wiedział.

Jak przystało na firmy, które próbują rozbroić bombę w postaci reklam na drażliwy temat, na YouTube posypały się łapki w dół. Środowiska LGBT za to wspierają akcję producenta, czego dowodem jest wpis na portalu Unicorn Booty:

,,The ad’s not perfect, but it’s one of the few from a major company that even acknowledges trans existence, and is thus a step in the right direction, even if it is just to hawk booze”.

A co ma piernik do wiatraka? Pomyślcie sobie, że Was – odbiorców najtrudniej zaskoczyć. Czy obejrzelibyście reklamę wódki, której akcja polega na piciu jej? Raczej nie. Przykłady kontrowersyjnych reklam? Spójrzcie na Chipsletten. Co ma olejowanie włosów do chipsów? Okej, olej, może to trochę zbyt wiele…

Chipsletten PL Wszyskie wiemy jak bardzo ważna jest pielęgnacja...

 

Podobnie jest jednak z reklamami Coca-Coli, które pokazują produkt poprzez nawiązywanie do emocji i przyjaźni. Czy to nie w tym tkwi sukces?

 

Comments

comments

210
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...