Zarządzanie Customer Experience za pomocą interaktywnych ekranów, czyli Digital Signage

Informacja Prasowa - 19.11.2019
248

Zarządzanie Customer Experience za pomocą interaktywnych ekranów, czyli Digital Signage

Najnowsze badanie „Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” opracowane przez Futurum Research na zlecenie SAS zauważa, że głównym motorem działania w tworzeniu nowych pozytywnych doświadczeń klienta będzie technologia. Jedną z takich technologii jest Digital Signage – innowacyjne, interaktywne ekrany nie tylko przyciągają uwagę i dostarczają informacje, lecz są także w stanie kompleksowo zadbać o Customer Experience.

Według przytoczonego badania prawie 80% przedsiębiorstw jest zdania, że klienci czują się niepewnie podczas interakcji z technologią w sklepach, choć tak naprawdę dotyczy to jedynie 35% konsumentów. Widać tutaj pewien rozdźwięk, który może być wynikiem różnic pokoleniowych, a trzeba podkreślić, że każde kolejne pokolenie jest bardziej oswojone z technologią od poprzedniego. Na czym zaś mogą polegać takie interakcje? Jest to na przykład błyskawiczna i precyzyjna obsługa, wyjście naprzeciw potrzebom klienta lub też rozwiązanie jego problemu.

Inną prawdą dotyczącą konsumentów jest to, że bardzo szybko przyzwyczajają się oni do wysokiego poziomu obsługi, a więc i technologii. Jeżeli zatem w sklepie X mogli szybko znaleźć interesujący ich produkt dzięki systemowi komunikacji wizualnej, to brak takiego systemu w sklepie Y już na wejściu budzi pewne rozczarowanie, a przecież dla Customer Experience liczą się wszystkie odczucia i emocje klienta w relacji z daną marką.

Powszechny dostęp do Internetu sprawia, że porównanie między sobą produktów i znalezienie najlepszej oferty jeszcze nigdy nie było łatwiejsze. Firmy wciąż mogą jednak sprawić, że klient wybierze właśnie ich, jeśli umiejętnie postawią na swoje pozaproduktowe atuty, jak choćby misja i bliskie im wartości lub działania wpisujące się w koncepcję społecznej odpowiedzialność biznesu (CSR). To także należy do Customer Experience i to także można komunikować za pomocą Digital Signage– mówi Bartłomiej Skorczyk, prezes firmy Nedilo.

Dynamiczny content na cyfrowych ekranach można skierować nie tylko na zewnątrz, do klientów, ale też do wewnątrz, to znaczy do pracowników. W ten sposób można wspierać ich w codziennych zadaniach i usprawniać poszczególne procesy, np. w dziale kontroli jakości czy logistyki, w celu jeszcze lepszej obsługi klienta i w konsekwencji poprawie jego doświadczeń. Digital Signage w takim zastosowaniu umożliwi również wyświetlanie informacji z intranetu, na przeczytanie których pracownicy w natłoku codziennych zadań zwyczajnie mogą nie znajdować czasu.

Tym samym zarządzanie Customer Experience za pomocą Digital Signage nie ogranicza się jedynie do branż typu retail spożywczy i pozaspożywczy czy QSR, to znaczy do branż, gdzie mamy do czynienia z fizycznym produktem.

Digital Signage doskonale sprawdza się także w sektorze usług finansowych, w placówkach medycznych, w korporacjach, na siłowniach i w punktach fitness, w biurach podróży czy w hotelach.Każde przedsiębiorstwo wraz z inwestycją w system komunikacji wizualnej zyskuje nowoczesny image oraz świetne narzędzie do informowania swoich klientów na dowolnie wybrany przez siebie temat – podsumowuje Bartłomiej Skorczyk.

 

 

Comments

comments

248
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...