Zupełnie nowe naTemat.pl, generacja 4.0. Portal zmienia mobilne konsumowanie newsów

Informacja Prasowa - 22.08.2019
152

Zupełnie nowe naTemat.pl, generacja 4.0. Portal zmienia mobilne konsumowanie newsów

O nowych zmianach w serwisie na Temat.pl opowiada redaktor naczelny, dyrektor opreacyjny Grupy NaTemat – Michał Mańkowski:

W czwartek debiutuje najnowsza, bo już czwarta, odsłona serwisu naTemat.pl. To efekt kilkumiesięcznych prac, które pochłaniały nas w ostatnim czasie. I z ich efektu jesteśmy naprawdę dumni.

Poprzednia wersja obowiązywała przez blisko trzy lata i to już najwyższy czas by odświeżyć serwis. To, co oddajemy do dyspozycji czytelników, to jednak nie zwykły lifting, a zupełnie nowa generacja.

Nie porzucamy tego, z czego jesteśmy znani, czyli dużych zdjęć, ale nowe naTemat jest znacząco inne. Przede wszystkim zmienił się układ treści. Na pierwszym ekranie prezentujemy już nie tylko jeden główny temat, ale także kilka pobocznych. Urośliśmy do tego stopnia, że ilość artykułów, które tworzymy wymagała lepszej ekspozycji już na samej górze strony.

Dodatkowo stworzyliśmy miejsce do nieinwazyjnego prezentowania naszych autorskich materiałów wideo. Zaprojektowaliśmy nowe kafle, które pozwolą pokazać nie tylko więcej artykułów, ale zrobią to po prostu ładniej. I dodatkowo zaudytowaliśmy siatkę reklamową, dodając nowe formaty reklamowe i zmieniając dotychczasowe.

Przy 75-80 proc. ruchu mobilnego musieliśmy myśleć jednak głównie kategoriami mobilnymi. Rok temu uruchomiliśmy strony w technologii PWA/React, dzięki działają szalenie szybko – bez denerwującego przeładowania i pasku postępu. Wpłynęło to znacząco na ilość generowanych odsłon – czytelnicy chętniej czytali artykuły.

I właśnie w wersji mobilnej prezentujemy prawdziwą innowację. To „naTemat story”– pasek nawigacji, który użytkownicy mogą dobrze znać z serwisów społecznościowych. Z każdego miejsca w serwisie czytelnicy mogą zobaczyć Najnowsze, Najpopularniejsze i Premium artykuły naTemat.

Wisienką na torcie jest jednak ikonka pierwsza z lewej, czyli wspomniane „naTemat story”. Dostosowaliśmy nasz serwis, do sposobu w jaki internauci korzystają z telefonów. Skoro już nie tylko scroll’ują, ale także swipe’ują i oglądają story, to… dajemy im to. Klikając w pomarańczową, okrągłą ikonkę naTemat otworzy się Story w formie znanej chociażby z Instagrama. I tam będzie można przeglądać najciekawsze artykuły wybrane przez wydawcę, poruszając się tak, jak na portalach społecznościowych: działają swipe’y na boki, puknięcia, przesunięcia w górę czy w dół.

Projekt serwisu powstawał przy współpracy z agencją dogz.design. Podobny redesign przechodzą wszystkie serwisy naszej Grupy. W najbliższych dniach grafika będzie stopniowo aktualizowana o kolejne elementy.

Redesign zbiega się w czasie z wyjątkowym okresem w naTemat. Nasza Grupa nigdy wcześniej nie była tak popularna jak dzisiaj. Wszystkie serwisy (naTemat.pl, INNPoland.pl, MamaDu.pl i ASZdziennik.pl) notują wzrosty i historyczne wyniki. naTemat przebiło w tym roku magiczną barierę 10 mln unikalnych użytkowników, miesięcznie MamaDu 3,5 mln UU i wskoczyło na drugie miejscenajpopularniejszych parentingowych serwisów w Polsce.

Natomiast INNPoland odwiedziło 2,3 mln UU, a ASZdziennik regularnie czyta ponad milion unikalnych użytkowników miesięcznie.

 

Comments

comments

152
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...