Ogłoszono Jury konkursu Złote Spinacze 2019
Przewodniczącą Jury XVII edycji konkursu jest Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Klara Banaszewska z Grayling Poland, Magdalena Budziszewska z Costa Coffee Polska, Zbigniew Gajewski z THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz oraz Monika Kaczmarek-Śliwińska dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
„Złote Spinacze to prawdziwe święto branży public relations. Z ogromną przyjemnością poprowadzę obrady jury. Chciałabym, aby przez wybór najlepszych projektów, tegoroczna edycja konkursu pokazała jak dużą wartość eksperci od PR wnoszą do rozwoju swoich organizacji”. – podkreśla Przewodnicząca Jury, Magdalena Brzezińska Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec.
W skład tegorocznego Jury konkursu wchodzi 79 osób – są to przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Jurorzy zostali przydzieleni do czterech grup, w ramach których oceniać będą projekty zgłoszone w określonych kategoriach. W przypadku znacznych dysproporcji w liczbie zgłoszeń do poszczególnych kategorii, przydzielone kategorie do grup jurorskich mogą ulec zmianie.
Projekty będą oceniane przez Jury zgodnie z pięcioma kryteriami: wyzwanie, diagnoza, strategia, kreacja i efektywność. Nominowanych poznamy 9 października br., a zwycięzców podczas uroczystej Gali, która odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu Hilton.
Przewodniczącą pierwszej grupy jurorskiej została Klara Banaszewska, Dyrektor Generalna w Grayling Poland. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura. W skład grupy weszli:
- Bogdan Biniszewski/ Prezes Zarządu / Fundacja Lwów i Kresy Południowo-Wschodnie
- Jerzy Ciszewski/ Wydawca, Redaktor Naczelny / publicrelations.pl
- Luiza Jurgiel-Żyła / Prezeska, Polskie Stowarzyszenie Public Relations / PR Manager, Cresa Polska
- Anna Krajewska/ Członek Zarządu / NBS Communications
- Iwona Kubicz/ Prezes Zarządu / Procontent Communication
- Krzysztof Litwinek/ Managing Director / Publicis Consultants
- Łukasz Malczewski / Partner Zarządzający / d*fusion communication
- Arkadiusz Mierzwa/ Corporate Communications Senior Manager/ Jeronimo Martins Polska
- Eliza Misiecka/ Dyrektor / Genesis PR
- Robert Moreń / Dyrektor ds. Komunikacji / Benefit System
- Monika Nowakowska/ Dyrektor Departamentu Public Relations, Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu / Santander Bank Polska
- Jarosław Nyk/ Prezes / Vision Group
- Anna Papka / Doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę, Rzecznik Prasowy / Shell Polska
- Tomasz Podolak/ Założyciel Grupy Linkleaders
- Marta Pokutycka-Mądrala/ Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy / Nationale-Nederlanden
- Magdalena Selwant-Różycka / Corporate Communication Senior Manager / Deloitte
- Justyna Szafraniec/ Head of Communication / Grupa Generali Polska
- Dariusz Tworzydło / Pełnomocnik Dziekana, Uniwersytet Warszawski / Prezes Zarządu, EXACTO
- Łukasz Wilczyński / Prezes Zarządu / Planet Partners
- Radosław Żuk/ Prezes Zarządu / Fundacja Banku Ochrony Środowiska
Przewodniczącym drugiej grupy jurorskiej został Zbigniew Gajewski, Partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, PR miejsca, miasta lub regionu, Efektywność, Motoryzacja i transport, NGO i sektor publiczny, Turystyka i rekreacja. W skład grupy weszli:
- Maria Buszman/ Prezes Zarządu, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie / Wykładowca akademicki, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Magdalena Dziak-Woyda/ Associate Director / FleishmanHillard
- Anna Hahn-Leśniewska /Wiceprezes Zarządu / Partner of Promotion
- Aneta Jóźwicka / Corporate Relations Director Europe Partner Markets and Poland Public Policy / Diageo
- Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Made in PR
- Agnieszka Kępińska-Sadowska/ Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna / Mondelez International
- Anna Knowska/ Dyrektor Zarządzający / Komunikacja Plus
- Olaf Krynicki / Dyrektor Komunikacji, Rzecznik Prasowy / Samsung Polska
- Małgorzata Mejer / Manager do spraw Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej / Procter & Gamble
- Przemysław Mitraszewski/ Managing Partner / Lighthouse
- Michał Olbrychowski/ Head of Cohn&Wolfe
- Dawid Piekarz / Niezależny doradca
- Małgorzata Przybylska/ Dyrektor Marketingu / TRACK TEC
- Sebastian Stępak/ General Manager / MSL
- Piotr Talarek/ Partner Zarządzający / TBT i Wspólnicy
- Hanna Waśko / CEO, właściciel / Big Picture
- Mariusz Wawer/ Head of Governmental Relations 3M Poland & East Europe Region / 3M Poland
- Alicja Wysocka-Świtała/ Partner Zarządzający / Clue PR
Przewodniczącą trzeciej grupy jurorskiej została Magdalena Budziszewska, Senior Marketing & PR Manager w Costa Coffee Polska. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa, Content marketing – branded content, Custom publishing, Kreatywność, Sektor spożywczy, Medycyna i zdrowie oraz Uroda, higiena i wellness. W skład grupy weszli:
- Agnieszka Bacińska/ CEO / Walk PR
- Katarzyna Broniarek/ Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej / IKEA Retail
- Magdalena Brzezińska/ Senior Corporate Affairs Manager / Grupa Żywiec
- Sebastian Bykowski/ Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
- Anna Cywińska/ Prezes Fundacji Nutricia / Nutricia Polska
- Jakub Dmitrowski/ Partner Zarządzający, Smart Media / Właściciel, Agencja RingPR
- Ilona Gajewska/ PR & Communication Executive Manager / Grupa Selena
- Justyna Gościńska-Bociong/ Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej / Medicover
- Monika Jasłowska/ Brands Management Director / Polpharma Group
- Małgorzata Kołodrub/ Dyrektor ds. Komunikacji Polska i Kraje Bałtyckie / Danone
- Elżbieta Kulawik / Integrated Communications Manager / LOTTE Wedel
- Barbara Labudda – Krysztofczyk / Współwłaściciel / Synertime
- Adam Łaszyn/ Prezes / Alert Media Communications
- Agnieszka Madej/ Consultant / McCANN Worldgroup
- Michał Nowosielski/ Założyciel / BIGTHINKSKI
- Grzegorz Szczepański/ CEO / Hill + Knowlton Strategies Poland
- Cezary Szymanek/ Redaktor Naczelny / rzeczpospolita.pl
- Sebastian Tołwiński/ Institutional Affairs & Communications Manager, Poland & the Baltics / Ferrero
- Jan Zając/ Adiunkt, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii / Prezes Zarządu, Sotrender
- Agata Zeman/ Operations Director / 24/7 Communication
- Katarzyna Życińska-Jarosz/ Prezes Zarządu / 38 Content Communication
Przewodniczącym czwartej grupy jurorskiej została Monika Kaczmarek – Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa będzie oceniała projekty z kategorii: Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainability i CSR Communications, Research&Insight, Kultura i media, Moda i styl życia, Sport. W skład grupy weszli:
- Agnieszka Bajur/ Prezes Zarządu / Marketing & Communications Consultants
- Dorota Ciszek/ Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
- Agnieszka Durlik/ Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG / Krajowa Izba Gospodarcza
- Blanka Fijołek/ CEE PR & Community Manager / Amazon Polska
- Alicja Górka-Pruszczak/ Executive Director / Havas PR Warsaw
- Ewa Hope/ Dr, Wykładowca, Pełnomocnik ds. Public Relations / Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
- Adam Jarosz/ Managing Partner, General Manager / BE Communications
- Marek Kosycarz/ Wykładowca / Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
- Julia Kozak/ CEO / The Globecode
- Paweł Łukasiak/ Prezes / Akademia Rozwoju Filantropii
- Anna Nawrocka-Tełewiak/ Założyciel / Fundacja YOUNGS ARTS
- MirellaPanek-Owsiańska/ Współzałożycielka / Fundacja Kosmos dla Dziewczynek
- Magda Piekarczyk/ Kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Użytkowe / Volkswagen Group Polska
- Mariusz Pleban/ Prezes Zarządu / OneMulti
- Łukasz Przybysz/ Medioznawca, Politolog, Wykładowca / Uniwersytet Warszawski
- Paweł Sanowski/ Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów
Konkurs Złote Spinacze ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Zgłoszenia będą przyjmowane do 12 sierpnia do godz. 16:00 w pierwszym terminie, do 2 września do godz. 16:00 w drugim terminie oraz do 5 września do godz. 16:00 w trzecim, ostatecznym terminie. Szczegóły na www.zlotespinacze.pl
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte. Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Michał Gmitruk Production.