8 wskazówek, jak współpracować z influencerami, aby odnieść sukces

Redakcja PR - 31.01.2017
296

Jak odnieść sukces w influencer marketingu?

Pisaliśmy już o tym, dlaczego warto wdrożyć influencer marketing do strategii działań marki. Dziś chcemy zaprezentować Wam natomiast kilka wskazówek, w jaki sposób współpracować z influencerami, aby odnieść sukces. Na Enterpreneur.com pisze o tym Jonathan Long. Przeczytajcie, jakie rady ma dla brandów, które decydują się na angażowanie do swoich kampanii liderów opinii.

  1. Zapewnij influencerom swobodę twórczą

Influencerzy są liderami opinii ze względu na swoją osobowość. Wiedzą, w jaki sposób mają komunikować się ze swoimi fanami, aby skutecznie ich angażować. Dlatego nie należy z góry narzucać im, jak ma wyglądać współpraca, ale warto w tej kwestii wysłuchać ich propozycji, bo wówczas efekty mogą być znacznie lepsze.

  1. Współpracuj z osobami, które pasują do Twojej marki

Zanim zdecydujesz się na współpracę z daną osobą, zrób dokładny research i zastanów się, czy ten konkretny influencer rzeczywiście pasuje do marki. Pamiętaj, że to osoba, która będzie reprezentować Twoją markę, będzie z nią kojarzona, dlatego musisz mieć pewność, że Twój wybór jest w pełni trafny, a współpraca nie narazi Cię na wizerunkowe czy biznesowe straty.

  1. Nie daj się oczarować liczbą fanów

Liczba fanów wcale nie musi przekładać się na ich zaangażowanie. Jedna osoba może mieć np. 300 000 obserwatorów, ale takich, którzy wcale lub prawie wcale nie reagują na jej posty, a inna może mieć ich np. 30 000 czy 3 000, ale za to takich, którzy są mocno zaangażowani i dla których influencer jest rzeczywiście liderem opinii.

  1. Zawsze negocjuj stawki

Negocjuj koszty współpracy z influencerem, zwłaszcza, kiedy jest to współpraca długoterminowa. Ponadto pamiętaj, że produkty, które influencerzy od Ciebie otrzymują, również mają swoją wartość, więc wykorzystaj ten argument podczas uzgadniania kosztów współpracy.

  1. Zadbaj, aby przekaz nie był nachalną reklamą

Posty, w których influencer będzie pokazywać Twój produkt, muszą komponować się z całą komunikacją, jaką prowadzi w social media dany lider opinii. To nie powinien być materiał o charakterze reklamy informacyjnej zakończony kwestią „Koniecznie kupcie ten produkt”. Należy unikać nachalności i dbać o to, aby przekaz był naturalny.

  1. Rozważ współpracę z mikroinfluencerami

Jeżeli masz mały budżet, to zastanów się nad współpracą z mikroinfluencerami. Możesz wydać całą kwotę na jednego, popularnego influencera, który opublikuje jeden czy dwa posty lub zaangażować do współpracy kilku czy kilkunastu mikroinfluencerów, którzy za te same pieniądze będą mogli stworzyć po kilka wpisów.

Jak już zostało wspomniane w punkcie 3., liczba obserwatorów nie musi przekładać się na ich zaangażowanie, a wielu mikroinflencerom udaje się zgromadzić wokół siebie aktywną społeczność.

  1. Monitoruj i analizuj postępy

Należy stale monitorować i analizować działania prowadzone z influencerami, aby wiedzieć, czy te wysiłki nie idą na marne. Duża liczba lajków pod postami influencera nie oznacza jeszcze sukcesu kampanii. Zobacz, jak wygląda ruch na Twojej stronie internetowej, czy zwiększyła się liczba osób, które trafiają do niej z mediów społecznościowych, czy Twoje kanały w social media zyskały nowych fanów, czy wzrosła liczba interakcji, no i czy Twoja sprzedaż się zwiększyła. Musisz znać odpowiedzi na wszystkie te pytania.

  1. Nie ignoruj swoich pozostałych działań

To jeden z najczęściej popełnianych błędów. Marki czasami są tak podekscytowane współpracą z influencerami, że niemal całkiem zapominają o pozostałych działaniach. Owszem, influencer marketing to duża szansa na odniesienie sukcesu, ale powinien uzupełniać strategię marki, a nie całkiem ją zastępować.

Źródło: enterpreneur.com

Zobacz:

Dlaczego influencer marketing może okazać się świetnym rozwiązaniem dla Twojej marki?

Comments

comments

296
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...