Trudne czasy branży turystycznej - badanie MegapanelPBI/Gemius
Podczas minionych tygodni cała branża turystyczna przeżywała trudne chwile. Wydaje się, że najgorsze już za nami – świadczą o tym między innymi najnowsze badania Megapanel PBI / Gemius dotyczące kwietnia 2020.
W kwietniu 2020 przyszło nam mierzyć się z nową sytuacją oraz wyzwaniami, jakich się nie spodziewaliśmy. Przez cały miesiąc obiekty noclegowe nie mogły świadczyć usług w ramach najmu krótkoterminowego. Wyjątek stanowiły oferty kierowane do służb medycznych oraz osób przebywających na kwarantannie. W odpowiedzi na to przygotowaliśmy między innymi nowe kategorie ofert specjalnych, które łączyły kwaterodawców z ludźmi potrzebującymi noclegów na nowych zasadach. Ważnym elementem wsparcia był również pakiet pomocy dla wszystkich klientów – mówi Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl.
Nocowanie.pl oraz eholiday.pl, który również należy do Grupy Wirtualnej Polski, nie poprzestały tylko na tym. Na ich łamach można teraz łatwo znaleźć oferty noclegów w ustronnych miejscach. To właśnie nimi najbardziej interesują się turyści planujący urlopy.
Wyniki PBI / Gemius za kwiecień 2020
O tym, że działania te były potrzebne, świadczy fakt, iż w kwietniu 2020 oba serwisy zanotowały łącznie ponad 1,2 miliona użytkowników! To znakomity wynik nie tylko na tle polskich portali turystycznych. W kwietniu Nocowanie.pl wraz z eholiday.pl wyprzedziły potentata, jakim do tej pory był Booking.com.
Potwierdza to również, że turyści wolą coraz bardziej korzystać z polskich portali niż z zagranicznych. Serwisy takie jak airbnb, kayak czy trivago w kwietniu z ruchem poniżej progu, więc znalazły się poza rankingiem.
W przypadku wyników dotyczących wyłącznie Nocowanie.pl, nadal jest się czym pochwalić. Portal niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera wśród portali o tematyce turystycznej. Nawet w dobie dużego kryzysu spowodowanego pandemią, udało się ją utrzymać.
To nie jest ostatnie słowo
Wyniki badania Megapanel PBI / Gemius z kwietnia 2020 to nie przypadek. Już w połowie maja widzimy dwukrotnie wyższy ruch niż w analogicznym czasie rok temu. Przyrost użytkowników na portalu Nocowanie.pl wyniósł 184% i wysłali oni do obiektów o 143% procent więcej zapytań w porównaniu do poprzednich miesięcy.
Za tym sukcesem kryje się wytężona praca całego zespołu Nocowanie.pl, który nie poddawał się nawet wtedy, kiedy wszyscy odmalowywali przyszłość w czarnych barwach. Dzięki temu udało się między innymi:
- poprawić widoczność portalu w wynikach wyszukiwania Google, poprzez odświeżenie algorytmu;
- uruchomić kampanię reklamową w telewizji. Spoty Nocowanie.pl widoczne są w telewizji WP, TVN, TVN24, TVN7, Polsat News, TTV oraz TVP2;
- wprowadzić oznaczenia „Bezpieczny obiekt” tych wszystkich obiektów noclegowych, które informują turystów o stosowanych przez nich procedurach bezpieczeństwa;
- stworzyć szereg materiałów dla właścicieli obiektów noclegowych i turystów. Są one udostępniane w dziale Aktualności;
- włączyć w pomoc dla służb medycznych walczących z epidemią – przeprowadziliśmy zbiórki na szpitale we Włodawie i Puławach oraz pomoc medykom.
Dzięki temu jeszcze bardziej rośnie świadomość marki, a Polacy, którzy planują wypoczynek w kraju, już wiedzą, gdzie najlepiej szukać noclegów.