64 mln publikacji o wojnie w Ukrainie. Analiza PSMM Monitoring & More

Informacja Prasowa - 23.02.2023
44

Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewi

24 lutego br. mija dokładnie rok od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W tym czasie, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w przestrzeni mediów społecznościowych, opublikowano ponad 64 mln publikacji. PSMM Monitoring & More przygotował raport podsumowujący rok wojny w Ukrainie w przestrzeni medialnej.

 

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 24 lutego 2022 roku do 19 lutego 2023 roku, na podstawie których opracowano raport podsumowujący szeroki przekaz w mediach na temat wojny w Ukrainie. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

W okresie objętym analizą w mediach tradycyjnych pojawiło się ponad 8,4 mln publikacji. Z kolei w mediach społecznościowych dyskusja wygenerowała łącznie prawie 54 mln postów i komentarzy.

 Wojna a media tradycyjne

W lutym 2022 roku udział artykułów na temat wojny w Ukrainie na tle wszystkich publikacji wyniósł 35,4% – jest to czas, kiedy rozpoczęła się inwazja na naszych wschodnich sąsiadów. Później zainteresowanie mediów, choć wciąż na wysokim poziomie, malało z miesiąca na miesiąc.

– Ponowny delikatny wzrost odnotowano we wrześniu, kiedy miały miejsce przełomowe zwycięstwa Ukraińców. Przynosząca zdumiewające sukcesy kontrofensywa wpłynęła na zmianę układu sił w tej wojnie – rosyjska armia została zepchnięta do defensywy, a ukraińska wyzwoliła znaczący obszar okupowanych dotąd terenów, odbijając tym samym dziesiątki miejscowości, w tym kilka znaczących miasttłumaczy Tomasz Lubieniecki – kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring & More.

Najwięcej publikacji w mediach tradycyjnych ukazało się w internecie (82%). W pierwszej trójce najaktywniejszych serwisów internetowych znalazły się: wnp.pl,  wiadomości.onet.pl. oraz rp.pl. Udział publikacji na temat wojny w Ukrainie w radio, prasie oraz telewizji był znacznie niższy i stanowił kolejno 10%, 5% i 3%. Najwięcej audycji radiowych opublikowało Polskie Radio 24, z kolei najaktywniejszym medium w segmencie prasy i telewizji były: Rzeczpospolita oraz TVP INFO.

Aspekt wojny w mediach społecznościowych

Najpopularniejszym miejscem dyskusji na temat wojny w Ukrainie były Facebook (47%) oraz Twitter (40%). Ponad 1,5 mln aktywności odnotowano na YouTube. Na portalu wykop.pl ukazało się z kolei 2,8 mln wzmianek. Do najbardziej angażujących profili na Facebooku zaliczymy: SokzBuraka (2 705 847 interakcji), FAKT24.pl (2 593 275) oraz Onet Wiadomości (2 540 086). Z kolei na Twitterze najwięcej treści w temacie wojny pojawiło się na profilach: Radosław Sikorski MEP (733 956 interakcji), Tomasz Lis (577 285) oraz Kancelaria Prezydenta (520 320).

Pełne wyniki analizy >> https://psmm.pl/wp-content/uploads/2023/02/wojna-na-ukrainie-raport-medialny-luty-2022-luty-2023.pdf

Comments

comments

44
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...