6 narzędzi dla początkującego social media ninja

Jerzy Ciszewski - 09.12.2015
65

Dopiero zaczynasz swoją przygodę ze światem reklamy internetowej?

Jeszcze nie znasz wszystkich narzędzi, ale chcesz już korzystać ze sprawdzonych i dobrych? Oto kilka podpowiedzi.

1. Canva pomoże Ci w grafice. Nie musisz jeszcze władać Photoshopem, żeby zrobić ciekawą infografikę, posty lub nawet plakaty czy własne CV. Jest to narzędzie ułatwiające życie wielu osobom początkującym i nie tylko. W Canvie możesz skorzystać z ogromnej ilości darmowych zdjęć. Za niewielką opłatą dostępne będą bardziej zaawansowane szablony i elementy. Nie musisz już martwić się o rozmiary zdjęć potrzebnych do kampanii i inne szczegóły. Ty zajmij się kreowaniem, Canva zajmie się resztą.

2. Google Analytics, czyli najpotrzebniejsze narzędzie do analizy ruchu na stronie. Możesz w ten sposób zbadać zachowania swoich użytkowników. Masz w jednym miejscu dane demograficzne, źródła wejść, czas każdej sesji i wiele innych wyników. Wyciągnięte wnioski pomogą Ci sprawdzić, jak w przyszłości dotrzeć do swoich klientów lub czytelników.

3. Sprawdzaj ilość tekstu w reklamie. Aby reklama na Facebooku była skuteczna, warto zadbać o szczegóły. Aby nie przekroczyć limitu 20 procent tekstu na grafice, serwis wymyślił proste narzędzie pomocne w tworzeniu tego rodzaju reklam. Lepiej nie przesadzić z barwnymi limerykami na zdjęciach, bo możemy nie dotrzeć do wszystkich cennych użytkowników, a tego nie chcemy, prawda?

4. Buffer dla pracusiów. Często prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych nie ogranicza się do plaformy Facebook. Weekendy są podobno dla odpoczynku, treści jednak trzeba dodawać regularnie. Z pomocą zatem przychodzi narzędzie, dzięki któremu planowanie treści na różnych kanałach staje się dużo prostsze. Zaplanuj cały weekend na Facebooku, Twitterze i wszystkich innych kanałach, a sobotę i niedzielę zostaw na swoje przyjemności.

5. Socialcrawlytics, jeśli lubisz być ciągle na topie. Czasami pomysły na nowe treści nie spadają z nieba, trzeba inspirować się innymi, podglądać konkurencję, wprowadzać nowe rozwiązania. Z pomocą przychodzi narzędzie, które pozwoli nam śledzić najpopularniejsze treści danych witryn. Czy to nie brzmi cudownie?

 

6. Pocket to magiczny schowek, do którego wrzucasz wszystko to, co Cię zaciekawiło u innych. Może chcesz wkorzystać jakiś materiał, ale trudno jest sobie przypomnieć, gdzie to było, prawda? Nie martw się, dzięki Pocket będziesz miał wszystkie ważne dla Ciebie linki w jednym miejscu. 7. Pixabay. Jest wiele banków z darmowymi zdjęciami, więc nie musisz trzymać się tylko tego jednego. Bardzo ważna jest komunikacja wizualna, dlatego, jesli nie masz do dyspozycji grafika lub samodzielnie chcesz tworzyć wpisy od początku do końca, spróbuj wyszukiwać zdjęć na tego typu stronach.

FullSizeRender (2)

Comments

comments

65
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...