„Kobiety Niepodległości”

Redakcja PR - 18.10.2018
63

Dziś premiera specjalnego wydania Wysokich Obcasów

Już dziś w kioskach pojawi się magazyn „Kobiety Niepodległości” poświęcony kobietom, które zmieniły losy Polski. Specjalne wydanie „Wysokich Obcasów” powstało z okazji zbliżającej się rocznicy 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz 100. rocznicy przyznania praw wyborczych kobietom.

Magazyn przedstawia losy 21 niezwykłych Polek, m.in. Zofii Nałkowskiej, Aleksandry Piłsudskiej, Danuty Szaflarskiej, Marii Skłodowskiej-Curie i Ireny Krzywickiej, które odegrały ogromną rolę w historii tworzenia polskiego narodu oraz tożsamości. Działały one w różnych obszarach – literatury, polityki, nauki, edukacji, kultury, gospodarki i wojskowości, ale każda na swój sposób walczyła o wolność oraz kształtowała polską rzeczywistość ostatnich stu lat.

W specjalnym wydaniu „Wysokich Obcasów” czytelnicy przeczytają m.in. o tym, jak Aleksandra Piłsudska przekonała marszałka Józefa Piłsudskiego, że kobietom należą się prawa wyborcze, a Zofia Hertz wspólnie z Jerzym Giedroyciem tworzyła „Kulturę”. Z kolei major Wandzie Gertz tak bardzo zależało na służbie w I Brygadzie Legionów, że udawała mężczyznę, natomiast artystka Wanda Telakowska organizowała Instytut Wzornictwa Przemysłowego, który stał się jedną z pierwszych w Europie placówek promujących to, co dziś nazywa się designem.

W numerze znaleźć będzie można również historię ośmiu kobiet, które zasiadały w pierwszym polskim parlamencie po odzyskaniu niepodległości, a także rozmowę ze zmarłą w zeszłym roku aktorką Danutą Szaflarską – o dzieciństwie, wojnie, małżeństwach, grze w filmie i teatrze.

Wydanie specjalne „Wysokich Obcasów” w objętości 124. stron dostępne będzie w punktach sprzedaży prasy od czwartku, 18 października br. w cenie 11,99 zł. Redaktorką prowadzącą jest Karolina Jaroszewicz – szefowa wydań specjalnych „Wysokich Obcasów”.

Magazyn „Kobiety niepodległości” wspiera autopromocja prowadzona na łamach „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...