5 zasad udanej transmisji na żywo

Redakcja PR - 07.07.2016
289

Ze smartfonami i aplikacjami każdy może być reżyserem i aktorem naraz.

Dawno, dawno temu transmisje na żywo zdarzały się tylko w studiach telewizyjnych…

…Dzisiaj, wraz z rosnącą popularnością Periscope’a i Facebook Live, każdy może coś nagrać i udostępnić ze swojego telefonu.

Jeżeli poproszono Cię o nagranie filmiku na żywo dla swojej firmy (a z pewnością się tym denerwujesz), oto kilka porad, które sprawią, że twoja transmisja pójdzie najlepiej jak to możliwe.

1. Napisz scenariusz.

Najtrudniejsza część nagrywania na żywo to wiedza, o czym będziesz mówił. Improwizacje bardzo rzadko wychodzą tak jak ty tego chcesz –  może skończyć się na tym, że  ciszę wypełnisz westchnieniami i zająknięciami; możesz także zwyczajnie się powtarzać.

Nie śpiesz się i dokładnie wypisz główne tematy rozmowy. Przykład? Napisz i wydrukuj formalny scenariusz, przyklej go do statywu, którego używasz do nagrywania – dzięki temu masz odpowiednie słowa tuż przed sobą.

Prezenterzy wiadomości na żywo w telewizji czytają z telepromptera, więc dlaczego ty masz nie czytać ze scenariusza podczas twoich transmisji?

Live_Streaming_Tips_Periscope_Facebook_Live

2. Zareklamuj swoją transmisję.

Aby zapewnić sobie jak największą widownię, opublikuj filmiki promujące twoją transmisję na różnych serwisach społecznościowych na długo przed premierą, aby twoja widownia wiedziała, kiedy zacząć oglądać.

Napisz parę postów reklamujących na parę dni, godzin, a także od razu przed twoją transmisją, upewnij się, że zawierają wszystkie potrzebne linki lub informacje aby znaleźć twoje konto na Facebook’u itp, tak aby twoi widzowie wiedzieli gdzie mogą obejrzeć twoją transmisję.

3. Wykonaj parę prób i przetestuj sprzęt.

Jak z każdym przedstawieniem na żywo, próba tuż przed transmisją pozwoli na uniknięcie niewygodnych wpadek. Będziesz czuć się wtedy też o wiele bardziej pewny siebie już w czasie transmisji, jako że scenariusz masz już przeczytany.

Nie zmarnuj czasu tuż przed nagrywaniem­ – wykorzystaj go aby sprawdzić twoje połączenie internetowe i sprzęt którego zamierzasz używać. Upewnij się także że wyglądasz jak najlepiej­ – uczesz włosy, popraw makijaż i upewnij się że masz wszystkie guziki dobrze zapięte.

4. Poproś kogoś o monitorowanie komentarzy.

Im dłużej będzie trwała twoja transmisja, tym bardziej jest prawdopodobne, że twoi widzowie będą komentować i reagować to, co oglądają. Może to być bardzo trudne, a nawet niemożliwe aby odpowiadać na czas, szczególnie jeśli nagrywasz wideo w pojedynkę. Upewnij się, że masz kogoś, kto będzie moderował komentarze i powiadomi cię o czymś, co powinno do ciebie trafić w czasie transmisji.

clapper-board-1019607_640

5. Zakończ wezwaniem do działania.

Niemal każda gwiazda YouTube’a kończy swoje filmiki, prosząc widzów o subskrybowanie do ich kanału i komentarze. Wydaje się to oczywiste, ale jeśli nie przypomnisz swoim widzom o zaangażowaniu po tym, jak skończą oglądać, większość może nawet na to nie wpaść.

Na koniec dnia, cały sens robienia transmisji na żywo na portalach społecznościowych to zachęcanie do interakcji i powiększanie swojej publiczności, a wezwania do działania pozwalają to osiągnąć.

Artykuł pochodzi z serwisu ragan.com: http://www.ragan.com/Main/Articles/51339.aspx

Autor: Nicole Fallon Taylor, redaktor naczelna Business News Daily 

Źródła zdjęć: Pixabay.com

Tłumaczenia: Zofia Moritz

Comments

comments

289
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...