5 porad, dzięki którym Twój content marketing będzie nie tylko dobry, ale świetny

Redakcja PR - 12.09.2016
17

Porady, które sprawią, że Twój content marketing przejdzie na wyższy poziom

Jeśli Twoim pomysłem na content marketing jest sporadyczne publikowanie postów na blogu w nadziei, że „zrobią furorę”, to powinieneś przemyśleć swoją strategię. Możesz jednak sprawić, że Twoja strategia content marketingowa będzie nie tylko przeciętna czy poprawna, ale nawet świetna. Jak to zrobić?

Zanim poznasz 5 wskazówek, które pomogą rozwinąć Twój content marketing, musisz wiedzieć, że w tym wszystkim podstawą jest dobra, a właściwie doskonała znajomość swoich odbiorców. Kompleksowa i zarazem bardzo szczegółowa analiza „targetu” pozwala odpowiednio sprofilować przygotowywane materiały.

Kiedy znasz już dokładnie swoich odbiorców, możesz wdrożyć poniższe rady:

  1. Organizuj cotygodniowe spotkania ze swoim zespołem

Instytut Content Marketingu powołuje się na badania, które wykazały, że aż 6 na 10 najbardziej efektywnych zespołów zajmujących się content marketingiem spotyka się raz w tygodniu, aby udoskonalać swoje dotychczasowe działania. Świetny content marketing jest więc wówczas wynikiem pracy grupowej. Wielu ludzi twierdzi, że kreatywność to cecha jednostki, ale często grono utalentowanych osób, które pracują wspólnie, może stworzyć coś znacznie większego i lepszego niż pojedyncza osoba. Cotygodniowe spotkania zwiększają kreatywność, poprawiają relacje i pomagają lepiej przygotować strategię content marketingową.

  1. Działaj w oparciu o strategię marki

Najlepsze kampanie content marketingowe powstają na bazie realizowanej już przez markę strategii. Należy działać w oparciu o idee i wartości marki. Każdy przygotowany content powinien być tak ściśle związany z rdzeniem marki, że odbiorcy od razu rozpoznają, kto jest jego autorem. Przy każdej okazji należy podkreślać wartości marki, aby budować lojalność jej klientów.

  1. Trzymaj się harmonogramu

To brzmi banalnie, ale nadal wiele osób o tym zapomina. Przygotuj harmonogram i… trzymaj się go. Content marketing jest bardziej efektywny, kiedy regularnie komunikujesz się z odbiorcami. Klienci zaczynają czekać na Twoje treści, a ich zaangażowanie rośnie. Rozwijaj swój harmonogram wpisów i zawsze się go trzymaj.

  1. Korzystaj z różnych mediów

Kiedy słyszysz słowo „content” to prawdopodobnie oczami wyobraźni widzisz materiał tekstowy, np. wpis na blogu, analizę case study czy e-booka. Może po chwili namysłu przychodzi Ci do głowy jeszcze wideo. Ale istnieją też inne pomysły, które warto wziąć pod uwagę. Możesz rozszerzyć swoje działania o korzystanie z różnego rodzaju mediów. Niektórzy lubią słuchać podcastów lub oglądać je w wersji wideo, a inni wolą korzystać z bardziej interaktywnych form, które wymagają od nich zaangażowania i uczą przez działanie. Korzystaj z różnych sposobów tworzenia treści, tak żeby Twoi odbiorcy mogli zawsze znaleźć coś dla siebie.

  1. Podejmuj ryzyko

„Jeśli zawsze robisz to, co robiłeś zawsze, to otrzymasz to, zawsze otrzymywałeś” – to stare przysłowie sprawdza się również w przypadku content marketingu. Wielcy światowi przywódcy, myślicieli i artyście podejmowali ryzyko. Beethoven zaryzykował, kiedy tworzył swoje symfonie, które całkowicie zmieniały dotychczasowe zasady kompozycji. Steve Jobs zaryzykował, kiedy próbował zmienić myślenie ludzi o korzystaniu z nowych technologii. Dzięki temu określa się go obecnie mianem wizjonera.

Oni odnieśli sukces, bo postanowili, że pójdą w kierunku innym niż wszyscy. Jak to przełożyć na content marketing? Jeśli wszyscy Twoi konkurencji zajmują się blogowaniem, Ty spróbuj swoich sił na mikro-blogu. Jeśli wybierają Instagram, Ty postaw na Twittera. Eksperymentuj, monitoruj zmiany i reakcję na nie. Ucz się tego, co działa, a co w Twoim przypadku jednak się nie sprawdza. Nie zamykaj się na otoczenie i próbuj nowych rzeczy.

Jeśli posiadasz podstawową wiedzę o content marketingu, a do tego wdrożysz w życie te porady będziesz na dobrej drodze, aby zmienić tworzone przez siebie treści z dobrych na świetne. Ale na tym nie kończ. Dalej ucz się i rozwijaj. Powodzenia!

Źródło: Enterpreneur.com, Eric Siu, 5 Ways to Take Your Content Marketing from Good to Great

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

17
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...