5 Chatbotów dla e-commerce

Informacja Prasowa - 05.02.2019
223

5 Chatbotów dla e-commerce

5 Chatbotów dla e-commerce

Wirtualni Asystenci i e-commerce – połączenie idealne

Branża e-commerce już dawno stała się poważną konkurencją dla stacjonarnych placówek. Polski rynek sprzedaży internetowej szacowany jest na 40 mld złotych. A liczba ta na pewno będzie rosnąć. Młodzi konsumenci, przyzwyczajeni do korzystania z telefonów komórkowych, chętniej robią zakupy online po prostu przeklikując się przez wybrane strony czy platformy zakupowe. E-sklepy stoją teraz przed zadaniem udoskonalenia obsługi klienta i zawojowania również o tych klientów, którzy świadomie wybierają zakupy w galerii ze względu na możliwość utrzymania osobistych kontaktów ze sprzedawcami. W zbudowaniu tego zaufania z pomocą przychodzą Chatboty, czyli Wirtualni Doradcy.

Chatboty to programy, które pozwalają na inteligentny dialog tekstowy z klientem, umożliwiający dostosowanie godziny komunikacji do realnych godzin aktywności użytkowników w e-sklepach. Wirtualni Asystenci natychmiast udzielają odpowiedzi na najczęstsze pytania internautów, a w przypadku branży e-commerce powtarzalność zapytań o ofertę, dostawy czy formy płatności jest bardzo wysoka.

Dlaczego sklepy online wykorzystują Chatboty?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) jest jednym z wiodących trendów w branży e-commerce – zarówno ze względu na osiągane już korzyści, jak i oczekiwania względem 2019 r.

Zalety wdrożenia Chatbotów dla e-sklepów w ramach dotychczasowych doświadczeń InteliWISE:

  • możliwość obniżenia kosztów całościowej obsługi klienta
  • odciążenie konsultantów obsługi klienta z najczęściej zadawanych pytań – nawet o 40% * mniej zapytań kierowanych na infolinię!
  • możliwość pozyskania nowych, młodych klientów, przyzwyczajonych do korzystania z kanału mobile
  • wzrost zaufania klientów do e-sklepu dzięki bezpośrednim kontaktom z marką oraz zapamiętanym preferencjom zakupowym klientów
  • precyzyjne określanie trendów i najpopularniejszych pozycji dzięki analizie zapytań klientów
  • wzrost konkurencyjności poprzez uproszczenie procesu zakupowego i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań do automatyzacji obsługi klienta.

Powody, dla których kupujący doceniają obsługę klienta wspieraną przez Chatboty:

  • błyskawiczne uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące oferty, dostawy, form płatności, reklamacji itp.
  • możliwość rozmowy niezależnie od pory dnia lub nocy
  • personalizacja kontaktów i zakupów – możliwość zapamiętania preferencji zakupowych przez Chatbota i dopasowania oferty do potrzeb
  • możliwość dokonania zakupów z poziomu komunikatora.

Zwielokrotniona wydajność pracy sprzedawcy na Live Chat, czyli czat hybrydowy

Sytuacją idealną dla obydwu stron jest wykorzystanie czatu hybrydowego, czyli połączenia funkcjonalności Chatbota z realnym konsultantem obsługującym czat online – Live Chat. W przypadku bardziej skomplikowanych pytań lub pojawiania się niejasności Wirtualny Asystent w każdym momencie może przekierować klienta do konsultanta na czacie. E-sklep nie straci klienta, a klient otrzyma 100% opieki.

Wirtualni Doradcy Zakupów na wyciągnięcie telefonu

Chatboty mogą funkcjonować w ramach strony internetowej czy mediów społecznościowych i różnego rodzaju komunikatorów, takich jak Facebook Messenger, Twitter, Kik.

Najczęstsze sposoby wykorzystania Chatbotów w dzisiejszym e-commerce, w szczególności na komunikatorach:

  1. Zwiększanie akwizycji klientów (leadów)
  • zapraszanie klientów do rozmowy poprzez pojawiającą się chmurkę (widget)
  • angażowanie klientów np. na Facebook Messengerze.
  1. Zwiększanie konwersji
  • personalizacja na Facebook Messengerze
  • propozycje produktów
  • zwiększenie konwersji dzięki wskazówkom Chatbota
  • kontrola opuszczenia koszyka (zakupów) w Messengerze.
  1. Retencja oraz aktywne angażowanie obecnych klientów
  • możliwość wsparcia posprzedażowego
  • intuicyjne prowadzenie referali (przekierowanych klientów)
  • możliwość wdrożenia programów lojalnościowych
  • wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników.

Chatbot Burberry

Brytyjska marka odzieżowa Burberry dostosowała nowe technologie, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorów. Chatbot odpowiada na popularne pytania kierowane zwykle do działu obsługi klienta i pomaga przeglądać kolekcje marki. Jeśli klient ma taką potrzebę, może przełączyć się na rozmowę z konsultantem na Live Chat. Wirtualny Doradca Burberry działa przez aplikację Facebook Messenger.

 Chatbot Sephora

Chatbot Sephora to nie tylko Asystent Zakupów, ale również kopalnia porad dostosowana do preferencji użytkowników. Wirtualny Doradca zada szereg pytań, aby wskazać jak najbardziej spersonalizowane produkty – niczym konsultant w sklepie stacjonarnym. Po wybraniu interesujących klienta produktów, Chatbot przenosi użytkownika na stronę sklepu w celu sfinalizowania zakupów. Rozwiązanie Sephory kreuje wyjątkowe doświadczenie klientów, to wartość dodana, której użytkownicy nie znajdą na prostej stronie e-sklepu z kosmetykami. Z Chatbota Sephora można skorzystać w komunikatorze Kik.

Chatbot Castorama

Castorama, jako sieć sklepów budowlanych, oferuje szereg produktów z różnych kategorii, m.in.: ogród, wystrój, aranżacja, dekoracja czy majsterkowanie. Chatbot InteliWISE udziela informacji na temat produktów sieci oraz zakupów w marketach i przez internet. Odpowie również na pytanie związane z transportem czy zakresem dostępnych usług dodatkowych. Czat Castoramy to rozwiązanie hybrydowe umożliwiające użytkownikowi przełączenie się na Live Chat z operatorem. Wirtualny Asystent Castoramy dostępny jest przez polską stronę internetową.

Chatbot 1-800 Flowers

Wirtualny Asystent 1-800-Flowers to przykład odświeżenia tradycyjnej marki z wieloletnią tradycją. Chatbot pozwala użytkownikom na przegląd upominków (w zależności od okazji) oraz wysyłanie kwiatów i prezentów. Użytkownik może dokonać zakupy oraz sprawdzać status wysyłki bezpośrednio z aplikacji. Wirtualny Asystent 1-800 Flowers funkcjonuje w aplikacji Facebook Messenger.

Chatbot H&M

Marka H&M wdrożyła Chatbota, który poleca produkty oparte na preferencjach klientów – po wyborze serii preferowanych stylizacji oraz określeniu własnego stylu. Wirtualny Asystent pomoże w stworzeniu własnych kolekcji, przeglądaniu strojów stworzonych przez innych użytkowników oraz stylistów sklepu. To wyjątkowe rozwiązanie do napędzania sprzedaży – z wybranych stylizacji można bezpośrednio przejść do strony internetowej i dokonać zakupu. Chatbot H&M działa w komunikatorze Kik.

Chatboty idealnie sprawdzają się jako wsparcie sprzedaży i obsługi klienta w branży e-commerce. Powyższe marki to tylko kilka przykładów na to, jak firmy mogą wykorzystywać inteligentną automatyzację do dotarcia do swoich grup docelowych, budowania świadomości marki oraz zaufania wśród klientów. Wszystko to może przełożyć się na wzrost sprzedaży i szybszy rozwój. Chatboty InteliWISE wykorzystujące najnowsze technologie AI (sztucznej inteligencji) pomagają̨ klientom w rozwiązywaniu ich problemów, wyszukiwaniu informacji i finalizacji zakupów.

* Dane własne InteliWISE

Comments

comments

223
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...