5 błędów w komunikacji marki w social media

Redakcja PR - 14.02.2017
205

Błędy, które popełaniają marki w komunikacji w mediach społecznościowych

Choć media społecznościowe w ostatnich latach stały się naszym naturalnym środowiskiem, a w internecie można znaleźć tysiące poradników o tym, jak należy prowadzić komunikację marki w social media, to w wielu przypadkach nadal można zauważyć pewne powtarzające się błędy.

Poniżej prezentujemy listę pięciu najczęściej popełnianych błędów dotyczących komunikacji marki w mediach społecznościowych:

  1. Identyczne treści we wszystkich kanałach

Często na kanałach społecznościowych marek możemy znaleźć takie same treści na wszystkich platformach – np. identyczne posty na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedInie. A tymczasem nie jest tak, że wszystko pasuje wszędzie. Każde medium społecznościowe ma swoją specyfikę, na co należy zwracać uwagę. Poza tym jeśli ktoś śledzi daną markę w różnych kanałach social media, to nie chce czytać i oglądać wszędzie tego samego, ale oczekuje urozmaiconych treści.

  1. Niedopasowane treści

Masz poczucie humoru i lubisz żartować, ale to, że Twoje żarty bawią przyjaciół nie oznacza, że będą bawić fanów Twojej marki. Dlatego należy pamiętać, że na prowadzenie kanałów social media dla marki należy patrzeć właśnie z jej perspektywy oraz pod kątem grupy docelowej. To, że coś nam się podoba, to jeszcze nie jest argument, aby publikować to na fanpage’u firmy.

     3. Brak planu działania

Jeżeli komunikacja marki w mediach społecznościowych ma przynieść pozytywne efekty, to powinna być prowadzona w oparciu o konkretny plan, który będzie realizowany przez profesjonalistów. Wciąż zdarza się, że firmy do działań social media oddelegowują praktykantów czy stażystów, bo wydaje im się, że to przecież “tylko” publikowanie postów na Facebooku i robienie zdjęć na Instagram. Natomiast komunikacją w social media powinna zajmować się osoba z doświadczeniem, która będzie umiała np. zareagować w kryzysowych momentach, ale też opracować strategię działania i konsekwentnie ją realizować.

     4. Brak komunikacji z odbiorcami

Musisz reagować na pytania użytkowników. Zdarzają się sytuacje, kiedy ktoś wysyła wiadomość prywatną do danej firmy czy pyta ją o coś w komentarzu np. o nową lokalizację, a ta nie odpowiada nawet przez kilka tygodni. Jak sama nazwa wskazuje, to są media “społecznościowe”, więc należy reagować na wiadomości od społeczności i samemu starać się angażować odbiorców do interakcji.

    5. Nieznajomość odbiorców

Czy dobrze znasz swoich odbiorców? Umiesz określić w jakim są wieku, gdzie mieszkają itp.? Wiele firm tego nie wie, a przecież to kluczowa wiedza, niezbędna do prowadzenia odpowiednio sprofilowanej komunikacji. Publikowanie postów “w ciemno” to jeden z podstawowych błędów, jakie popełniają marki.

Źródło: ragan.com, williamsgrouppr.com

Zobacz też:

10 pytań do kandydata na stanowisko specjalisty ds. social media

Comments

comments

205
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...