Jak firmy mogą komunikować się z klientami na Snapchacie?
Candice Galek pisze na socialmediatoday.com, jak wykorzystywać Snapchat w biznesie. Jeżeli oferta Twojej firmy jest skierowana do przedstawicieli pokolenia Y lub pokolenia Z (a to właśnie oni dominują wśród użytkowników aplikacji), to powinieneś rozważyć ten sposób komunikacji.
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to, jak prowadzić komunikację firmy na Snapchacie:
-
Postaw na unikalne treści
Na Snapchacie możesz dodawać materiały, które trwają maksymalnie 10 sekund, co może wydawać się pewnym ograniczeniem. Istnieją dwa rozwiązania: pierwsze to korzystanie z serii kilku snapów, w których będziesz opowiadać jedną historię (używając My Story), a drugie, to absolutna maksymalizacja treści w jednym niezwykle dynamicznym snapie. W kilka sekund możesz przecież np. zabrać odbiorców w szybką podróż po siedzibie swojej firmy i pokazać, jak wygląda Wasza praca „do kulis” w danej chwili. Pamiętaj, że to nie muszą być materiały wideo. Możesz np. publikować zdjęcia, na których pokażesz firmę, dzięki którym Twoi obserwatorzy będą mogli na nią spojrzeć oczami pracowników. Skup się na publikowaniu treści unikatowych, niedostępnych na Twoich pozostałych profilach social media.
-
Prezentuj zajawki nowych projektów
10-sekundowe wideo to świetny sposób na zapowiedź nowego produktu, usługi czy zbliżającego się wydarzenia. Jeśli podejdziesz do tego kreatywnie i wykorzystasz możliwości, jakie oferuje Snapchat (jak np. dodawanie podpisów czy rysowanie) uda Ci się przyciągnąć uwagę odbiorców. Takie krótkie zajawki to też świetny sposób na generowanie szumu wokół marki.
-
Oferuj promocje i kody zniżkowe
Niektóre firmy wykorzystują Snapchata, aby wysyłać swoim klientom informacje o promocjach czy specjalne kody zniżkowe. Wówczas klient może wykorzystać kod w sklepie online lub pokazać screenshot snapa przy kasie w sklepie stacjonarnym.
Jeżeli poinformujesz na swoich innych kanałach społecznościowych, że osoby, które obserwują Cię na Snapchacie otrzymują specjalne kupony promocyjne, to grono Twoich obserwatorów z pewnością się powiększy.
- Korzystaj z opcji My Story
Jak już zostało wspomniane w punkcie pierwszym, na Snapchacie możesz skorzystać z opcji nagrania kilku snapów, które kolejno opublikowane będą tworzyć jeden komunikat. Wykorzystaj do tego funkcję My Story. Twoi obserwatorzy będą mogli w każdej chwili w ciągu dwudziestu czterech godzin od publikacji zobaczyć dany materiał i w razie potrzeby odtworzyć go ponownie.
Co się najlepiej sprawdza w My Story? Dobrym pomysłem jest np. publikowanie materiałów, które będą czymś w rodzaju podsumowania dnia w firmie. Opcję My Story świetnie wykorzystują influencerzy, więc warto ich podpatrywać, aby czerpać inspiracje, jak w kreatywny i angażujący sposób wykorzystać tę funkcję.
Tekst na podstawie: socialmediatoday.com
Zobacz też:
4 proste triki, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie fanów na Facebooku