4 proste triki, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie fanów na Facebooku

Redakcja PR - 24.01.2017
222

Poradnik - triki, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie fanów

Zaangażowanie fanów to jedno z najtrudniejszych zadań, jakie staje przed każdym administratorem fanpejdża na Facebooku. Co zrobić, żeby w prosty sposób pobudzić naszą społeczność do akcji? Podpowiada SocialMediaToday.

1.Sprofiluj grupy odbiorców

Nic Cię tak nie denerwuje na Facebooku, jak niedopasowana reklama? Więc postaraj się, by twoje posty kierować tylko do tych osób, o których wiesz, że mogą być zainteresowane jego treścią. Post źle dobrany, nieinteresujący, od razu zniechęca odbiorcę do zaangażowania. A czy Ty lajkujesz coś, co nawet nie pasuje do Twoich zainteresowań? No właśnie.

Co zatem robić, by dobrze targetować posty? SocialMediaToday podaje dwie wskazówki. Po pierwsze, fanpejdże powyżej 5 tysięcy fanów mają opcje targetowania postów pod kątem maksymalnie 16 zainteresowań. Przy dużych stronach na pewno da się wskazać co najmniej kilka mniejszych grup, do których można kierować posty o zróżnicowanej treści.

tricki 1

Krąg odbiorców można ustawić nie tylko dla pojedynczego posta, ale także dla całej strony. Dzięki temu Twoi nowi fani będą lepiej „dobrani” pod treści na fanpejdżu.

2. Użyj funkcji Ograniczonej Widowni

Nie wszyscy i nie zawsze chcą oglądać Twoje posty – trzeba się z tym pogodzić. To, że ktoś dał „lajka” Twojemu profilowi, nie znaczy automatycznie, że chce widzieć wszystko, co pojawia się w newsfeedzie. Dlatego też warto ułatwić i sobie i innym funkcjonowanie na Facebooku. Opcja Ograniczonej Widowni pozwala na skierowanie posta tylko do części fanów i osób zainteresowanych tematyką posta. Zawężenie kręgu odbiorców na pierwszy rzut oka może wydawać się nieracjonalne – ale po głębszej analizie okazuje się, że niwelujemy ryzyko straty fanów, sfrustrowanych nachalnymi, nieinteresującymi postami.

3. Zaproś do polubienia strony osoby, które reagują na posty

Często zdarza się, że lajki naszym postom dają osoby, które nie polubiły strony. Dla nas, administratorów, powinien być to jasny sygnał – ten post jest ciekawy, być może odbiorcy będą zainteresowani innymi tego typu. Szukajmy nowych fanów wśród osób reagujących na nasze treści – w rezultacie nasz krąg polubień może zostać wzbogacony o takich fanów, którzy zostaną z nami na dłużej. Uwaga – opcja działa tylko dla fanpejdży poniżej 100 000 fanów.

4. Wykorzystaj kreatywnie zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle – konieczny element budowy każdego fanpejdża. Zastanów się, kiedy swoje ostatnio zmieniłaś/eś? Jest wiele narzędzi, które, wykorzystując zdjęcie w tle, sprawiają, że strona wygląda od razu na bardziej profesjonalną. Zdjęcie w tle możesz wykorzystać na call to action, jako tablicę informacyjną o promocjach czy wydarzeniach Twojej marki, czy zaprezentować na nim swój produkt bądź usługę. W internecie pełno jest ciekawych narzędzi, które pomagają w stworzeniu zdjęcia w tle na miarę Twoich potrzeb. Wystarczy wspomnieć tylko trickedouttimeline.com czy timelinercovebanner.com. Narzędzia można obsługiwać w prosty, intuicyjny sposób – dzięki temu nowe zdjęcie w tle, połączone z profilowym, stworzyć można w kilka minut!

Źródło: socialmediatoday.com

Zobacz podobne teksty:

Reklama online – jak sprawić, by lepiej konwertowała? [INFOGRAFIKA]

Podstawowe zasady prowadzenia profilu firmy na Twitterze

Comments

comments

222
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...