Internetowe zwiastuny Świąt - co najbardziej przypomina nam o tym cudownym czasie?
To prawda – Święta już za pasem. Mówią nam to nie tylko półki uginające się od produktów, dedykowanych jako prezenty dla najbliższych. Już od początku listopada pojawiają się pierwsze reklamy z Mikołajem w roli głównej, jednak jest znacznie więcej internetowych zwiastunów Świąt.
VLOGMAS
Vlogmas, czyli filmiki na YouTube, których fala rozpoczyna się od początku grudnia, to prawdziwy zwiastun Świąt. Tego typu vlogi nagrywają nawet ci, którzy na co dzień nie kręcą tak często, dlatego też zdobywają taką popularność wśród widowni. Odbiorcy w ten sposób mogą lepiej poznać swoich ulubionych youtuberów, ponieważ idea vlogmasów to codzienne lub prawie codzienne nagrywanie swojego życia, pomysłów świątecznych, DIY, inspiracji prezentowych. Z tego typu filmików dowiedzieć się możemy nie tylko, jak zapakować ładnie prezenty, ale jak wykorzystać materiały, które mamy w domu, czy np. po prostu obejrzeć codzienne życie i przygotowania do Świąt twórców. Jedną z najbardziej znanych youtuberek na świecie jest Zoella (ponad 11 mln subskrybentów), która nie kręci już codziennie, jednak wyjątkowo w grudniu zmienia to, ponieważ właśnie to ten okres jest ulubionym w jej życiu. Aby to uczcić, kilka miesięcy temu Zoella w swoim biurze postawiła choinkę, która przez cały rok ma przypominać o tym magicznym czasie. Szaleństwo? Nie dla internetu.
Kalendarze adwentowe
Myśleliście, że kalendarz adwentowy to tylko zabawa ze słodyczami,którą pamiętamy jeszcze z dzieciństwa? Okazuje się, że nie tylko. Kalendarze adwentowe zawładnęły internetem. Zarówno twórcy, jak i producenci jeszcze w listopadzie dają nam zielone światło na sezon świąteczny, ponieważ kalendarze są rozchwytywane już po Wszystkich Świętych. Zaskakujące jest to, że kolejne okienka odkrywają nie tylko dzieci, ale dorośli, dla których właśnie przeznaczone są te kalendarze. Wiele firm kosmetycznych wprowadziło na rynek swoje propozycje, ale są kalendarze kierowane do różnych grup. Pomysły są oryginalne, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. Wielu twórców praktykuje otwieranie kolejnych okienek na swoich kanałach, gdzie wszyscy z zaciekawieniem wypatrują nowych produktów. Często jest to praktyka, którą stosuje się na tzw. vlogmasach.
Coca-Cola
Największym zwiastunem Świąt jest oczywiście reklama koncernu Coca-Cola, na której pojawia się słynna ciężarówka i Mikołaj, elementy kojarzone ze świętami. Te reklamy są tak stare, że mało kto pamięta ich początek i historię. Tutaj z pomocą przychodzą informacje od samej marki. Okazuje się, że tak naprawdę wizerunek Świętego Mikołaja, który znamy dziś jako powszechne jego wyobrażenie, pomogła stworzyć Coca-Cola – tak długą tradycję mają te reklamy. Jak czytamy na stronie koncernu:
Postać Świętego Mikołaja, jako jowialnego staruszka z siwą brodą w czerwonym stroju, którą dzięki reklamom Coca-Coli zna obecnie prawie cały świat, stworzył dla Coca-Cola amerykański ilustrator, Huddon Sundblom, w 1931 roku.
Wiedzieliście o tym?
Zobacz też: Zespół Oberschleisen z autorską interpretacją przeboju Coca-Cola „Coraz bliżej Święta”
Reklamy
Co roku lepsze, bardziej wzruszające, bardziej profesjonalne. Reklamy świąteczne w tym sezonie powaliły większość marketerów, dając pole do popisu analitykom, agencjom i twórcom, a nawet influencerom. Nawet nasze polskie produkcje mogą spokojnie konkurować z najlepszymi. Przykładem jest oczywiście Allegro, ale na uwagę zasługują działania z Coca-Coli z twórcami internetowymi. Reklama ma już ponad 800 tysięcy wyświetleń.
Zobacz też: Świąteczna reklama Allegro bierze szturmem światowe media