3 sposoby na sukces w „birthday marketingu”

Redakcja PR - 07.09.2016
133

3 wskazówki, jak pokazać klientom, że pamięta się o ich urodzinach

Urodzinowe życzenia od ulubionej marki czy specjalny upominek to mały gest, który może przełożyć się na duży sukces. Dlaczego? Ponieważ większość konsumentów się tego nie spodziewa.

Brand managerowie, którzy chcą skutecznie dotrzeć do klientów z okazji ich urodzin powinni skorzystać z poniższych rad.

  1. Oferuj darmowe upominki lub specjalne zniżki

Trudno znaleźć osobę, która nie ucieszyłaby się z darmowego prezentu lub dodatkowej zniżki z okazji urodzin. Konsumenci chcą dostawać coś materialnego, a nie tylko i wyłącznie szablonowego maila. Marki takie jak Sephora czy Starbucks oferują klientom drobne upominki, które ci mogą fizycznie zabrać ze sobą. Darmowe próbki, dodatkowy produkt czy rabat przy zakupach nie tylko sprawią, że klient być może zajrzy na Twoją stronę internetową, ale także będzie posiadał w domu coś, co będzie promować Twoją markę.

  1. Wyślij spersonalizowaną wiadomość przez media społecznościowe

Twoja marka monitoruje w social media, kiedy jej sympatycy obchodzą urodziny? Jeśli tak, to nie jest w tym jedyna. Inni też już dostrzegli w tym potencjał. Mała wiadomość może przynieść duży efekt – szczególnie online.

Jeśli nie masz możliwości, żeby zaoferować klientowi jakiś upominek, to dopilnuj, żeby otrzymał spersonalizowaną wiadomość z życzeniami. Takim małym gestem pokażesz, że jest ważny dla Twojej marki. Nie ma znaczenia, czy będzie to e-kartka czy wiadomość na Facebooku. Liczy się poświęcony czas i bezpośrednie dotarcie do klienta.

W przypadku, gdy klient otrzymał od marki realny prezent, to sprawdź jego profile w mediach społecznościowych. Jeśli pochwalił się otrzymanym upominkiem, potraktuj to jako pretekst do interakcji.

  1. Wykorzystaj program lojalnościowy

Wiele firm wymaga od klientów danych osobowych podczas zakładania kart lojalnościowych. Jeśli masz taką bazę konsumentów, użyj jej do przygotowania spersonalizowanych ofert urodzinowych. Wyślij do nich wiadomości, w której pokażesz im, że jesteś wdzięczny za ich przywiązanie do marki.

A Wy korzystacie z jakichś specyficznych sposobów, żeby pokazać klientom, że pamiętacie o ich urodzinach?

Źródło: PRDaily.com, Clare Lane, 3 keys to birthday marketing success

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

133
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...