3 wskazówki, które pomogą zwiększyć zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych

Redakcja PR - 05.12.2016
197

3 proste sposoby na zwiększenie zaangażowania fanów w social media

Chcesz zdobyć nowych fanów dla swojej marki lub zachęcić do zaangażowania obecnych? Czujesz się, jakbyś mówił jak do ściany, ponieważ odbiorcy w ogóle nie reagują na Twoje komunikaty w social media?

Nie ma jednej uniwersalnej recepty, która sprawi, że fani zaczną nagle uczestniczyć we wszystkich zaaranżowanych przez Ciebie dyskusjach i będą „lajkować” każdy post. Można jednak zacząć stosować się do pewnych wskazówek, które mogą pomóc zaangażować odbiorców do interakcji z marką. Aby zachęcić ludzi do reagowania, trzeba dać im coś, co ich zainteresuje.

Poniżej prezentujemy trzy proste triki, których zastosowanie może przełożyć się na zaangażowanie fanów Twojej marki:

  1. Używaj hasztagów

Hasztagi mogą służyć Ci za slogany reklamowe. Najlepsze hasztagi to te, które są proste i jednocześnie treściwe – powinny zawierać kluczowy przekaz, na którym zależy marce. Wykorzystywanie hasztagów pomoże dotrzeć do Ciebie nowym odbiorcom, którzy interesują się danym tematem, a także może zachęcić/zainspirować Twoich obecnych fanów do śledzenia danego zagadnienia.

  1. Dodawaj zdjęcia/filmy/gify itp.

Posty zawierające zdjęcia czy filmy angażują o wiele bardziej niż te, które składają się tylko i wyłącznie z tekstu. Według danych Chute i Digiday „wizualny” content przynosi niekiedy nawet czterokrotnie lepsze wyniki. Tweety, które zawierają zdjęcia mają o 90% więcej polubień i o 150% więcej udostępnień.

Jakie obrazy najbardziej angażują? Infografiki. To one „zgarniają” najwięcej „serduszek” i re-tweet’ów.

  1. Trafnie dobieraj treści

Chyba najlepszym sposobem na zwiększenie zaangażowania jest dobranie takiej treści posta, która jest interesująca i wartościowa dla danej grupy docelowej. Warto monitorować, co w danej chwili jest „na topie” i starać się nawiązywać do tego w swoich wpisach. Wszyscy mówią teraz o jakimś kinowym hicie lub o ważnym wydarzeniu sportowym? Spróbuj w jakiś sposób nawiązać do tego w swoim poście – oczywiście w taki sposób, aby było to sensowne i logiczne. Temat „nie chwycił”? Nie poddawaj się i spróbuj z innym. W ten sposób dowiesz się, jakie tematy są ciekawe dla Twoich odbiorców. Jest duża szansa, że uda Ci się z nimi „znaleźć wspólny język” i zachęcić do dyskusji.

Źródło: Ragan.com, Bonnie Clark, 3 ways to increase your brand’s engagement

Comments

comments

197
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...