2018 – 100 lecie Niepodległości Polski

Jerzy Ciszewski - 17.12.2018
148

2018 - 100 lecie Niepodległości Polski

100 lecie Niepodległości naszego kraju było także wyzwaniem marketingowo komunikacyjnym dla instytucji Państwowych ale również dla wielu prywatnych, które chciały przy tej okazji, również chciały pokazać swoje zaangażowanie społeczne. Różne wydarzenia miały miejsce w Polsce; trochę aktywacji miało miejsce po za granicami naszego kraju.

W oczywisty sposób, największy ciężar związany z organizacją obchodów, spoczywał organizacjach państwowych i ich przedstawicielach. Z racji, prowadzonej ostrej walki politycznej w naszym kraju, wydaje się, że nie wykorzystano wszystkich okazji i możliwości aby komunikacyjnie uzyskać lepsze efekty.

Najważniejszym elementem obchodów była zorganizowana 11 listopada Odprawa Wart przy Grobie Nieznanego Żołnierza przy udziale Prezydenta RP. Podniesienie flagi Państwowej na maszt, odśpiewanie hymnu. Tego dnia miało jeszcze miejsce kilka oficjalnych wydarzeń co jest opisane w wikipedii

11 listopada, na biało czerwono podświetlono m.in.: Wieżę Eifla, Statuę Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Gran Torre Santaiago, Burdż Chalifa, piramidy w Gizie, Szechenyi Lánchid, Cn Tower, Diabelski młyn w Los Angeles, Krzywą wieżę w Pizie, wodospad Niagara, Most Mendoga, hotel Fullerton w Singapurze, fontannę Cibeles, Trzy Krzyże w Wilnie, most Parkowy w Kijowie.

Portal NaTemat oraz Polska Fundacja Narodowa, niezależnie od siebie, wpadły na pomysł aby w Nowym Yorku, aby 11 listopada, wynająć największy i najlepiej widoczny, świetlny baner reklamowy na budynku NASDAQ wyświetlający reklamy na jednym z najsłynniejszych skrzyżowań na świecie – Times Square.

W pierwszym przypadku co godzinę, dwukrotnie był wyświetlany spot pt. „100 years of awesomeness” czyli 100 lat niesamowitości. W drugim, w spocie występowali Weterani misji zagranicznych. Emisja tego filmu również trwała cały dzień.

PFN cały rok sprowadzał do Polski różnych światowych celebrytów m.in. znanego francuskiego aktora Jana Reno, współzałożyciela firmy Apple, ikonę branży IT, Steva Woźniaka. W grudniu przyleciał do Polski amerykański youtuber Casey Neistat. Jego kanał na Youtubie subskrybuje niecałe 11 milionów odbiorców. W ciągu roku byli też inni.

Tu jego relacja z wizyty w Polsce.

PFN przygotował również bardzo dobry spot „Świętujmy sto lat odzyskania niepodległości przez Polskę” z udziałem Mela Gibsona

20 maja, wyruszył z Gdyni, w „Rejs Niepodległości” nasz żaglowiec „Dar Młodzieży” http://pl2018.org/ 20 grudnia ma wejść do portu w San Francisco. Wcześniej cumował w japońskiej Osace. Łącznie był i będzie w 22 portach. Będąc jesienią tego roku w Japonii, pojechałem do Osaki aby zobaczyć nasz piękny żaglowiec, co opisałem na swoim prywatnym blogu


Portal informacyjny Onet.pl przygotował spot „100 lat Polsko – łączy nas hymn w reżyserskiej wersji Wojciecha Smarzowskiego.

Comments

comments

148
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...