„20 lat Związku Firm Public Relations. Historia polskiego PR nowego millenium” Premiera książki

Informacja Prasowa - 19.04.2021
262

„20 lat Związku Firm Public Relations. Historia polskiego PR nowego millenium” Premiera książki

„20 lat Związku Firm Public Relations. Historia polskiego PR nowego millenium”

Premiera książki

Jubileuszowa publikacja wydana przez ZFPR z okazji 20-lecia istnienia organizacji to zbiór dwudziestu rozmów z osobami mającymi wpływ na rozwój polskiej branży PR. Znajdują się w niej wywiady z przedstawicielami środowiska biznesowego, dziennikarskiego oraz naukowego. Ta książka nie jest wyłącznie historią samego Związku, ale także polskiego public relations nowego millenium. Od dziś dostępna w sprzedaży!

W książce zostały zawarte zarówno wspomnienia z początków kształtowania się branży PR w Polsce, jej rozwoju, jak i odwołania do wyzwań stojących przed specjalistami w świecie post-COVID. Wiedza, case studies i teoria, którymi dzielą się współautorzy publikacji, mogą być inspiracją do codziennej pracy w agencjach oraz pogłębiania wiedzy o polskim public relations.

Wywiady na rzecz publikacji przeprowadził Paweł Oksanowicz, dziennikarz radiowy, telewizyjny, redaktor i autor książek. Wśród jego rozmówców znaleźli się: sygnatariusze Deklaracji Założycielskiej Związku Firm Public Relations, członkowie zarządów ZFPR, Przewodniczący oraz Jurorzy konkursu Złote Spinacze, założyciele pierwszych w Polsce agencji public relations, wykładowcy, dziennikarze i biznesmani.

– Z punktu widzenia dziennikarskiego książka przybliża pozornie dwa odległe od siebie światy: dziennikarstwa i public relations. Pokazuje, jak powinna przebiegać współpraca i jak powinny układać się relacje pomiędzy tymi dziedzinami. To niewątpliwy walor wydawnictwa, przy którym miałem przyjemność pracować – mówi Paweł Oksanowicz.

Czytelnicy książki dowiedzą się, w jakich okolicznościach powstał ZFPR, a także jak kształtowały się standardy branży. Poznają również wiele ciekawych, dotąd niepublikowanych historii m.in. o tym, kto wymyślił logo ZFPR, jak powstał konkurs Złote Spinacze i jakie wyzwania stały przed jurorami pierwszych edycji konkursu.

O tych i wielu innych wydarzeniach opowiedzieli: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Jerzy Ciszewski (Hanami Communications), Piotr Czarnowski (First Public Relations), Agnieszka Dziedzic (Weber Shandwick), Andrzej Halicki (Parlament Europejski), Adam Jarosz (Be Communications), dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (Uniwersytet Warszawski), Małgorzata Mejer (Procter & Gamble), Norbert Ofmański (On Board Think Kong), Konrad Piasecki (TVN24), Paweł Sanowski (Instytut Monitorowania Mediów), Andrzej Skworz (Press), Ryszard Solski (Solski Communications), Jarosław Sroka (Kulczyk Investments), Grzegorz Szczepański (Hill + Knowlton Strategies Poland), Rafał Szymczak (Profile), Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion), Hanna Waśko (Big Picture), Dominika Wielowieyska (Gazeta Wyborcza) oraz Przemysław Włoszycki (Lighthouse).

Jubileuszowa książka jest dostępna wyłącznie w sprzedaży online. Można ją nabyć za pośrednictwem strony internetowej www.zfpr.pl. Tylko do końca maja obowiązuje cena promocyjna – 49,90 zł.

Prezes ZFPR Adam Jarosz w swoim wstępie zawartym w tej publikacji stwierdził  Początek nowego millenium był momentem globalnej refleksji na temat źródeł istnienia wielu firm i przedsięwzięć. Dla wielu stała się ona impulsem do zdefiniowania siebie na nowo i określenie swojego miejsca w  świecie. W 2021 roku, jako poszukiwań na nowe otwarcie w dziedzinie pr, powstał Związek Firm Public Relations.

Idea założycielska czerpała z doświadczeń głównych podmiotów działających w branży, które były gotowe do budowania długotrwałych więzi biznesowych. Dzięki powstaniu ZFPR możemy mówić o istnieniu etosu PR, a agencje potrafią ze sobą współdziałać. Związek reaguje na przypadki naruszania etyki i zasad fair play w grze rynkowej. Wśród jego zasług znajduje się też stworzenie drugiego co do wielkości w Europie, konkursu projektów i kampanii PR „Złote Spinacze”. Zasług jest więcej i można o nich przeczytać w książce. Składają się na nią wywiady z dotychczasowymi prezesami ZFPR oraz osobami, które miały niepodważalny i znaczący wpływ na rozwój public relations w Polsce. Z nieukrywaną dumą oddajemy do rąk czytelników publikcję 20 lat Związku Firm Public Relations. Historia polskiego PR nowego milenium. Obchodzony przez nas jubileusz, którego owocem jest niniejsza pozycja, stanowi okazję zarówno do świętowania, jak i podsumowania tego, co działo się w naszej organizacji oraz w całej branży w ciągu ostatnich dwóch dekad. Jest to także moment na refleksję i prognozy dotyczące przyszłości polskiego public relations – zebraliśmy je w tej publikacji.

Adam Jarosz Prezes Zarządu ZFPR 

Comments

comments

262
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...