Jak platforma wspiera biznes w Polsce
Jesienią br. świętujemy 20 lat polskich przedsiębiorców na eBay. Zaledwie 3 lata po uruchomieniu platformy oraz 8 lat przed pojawieniem się polskiej odsłony serwisu swój sklep internetowy zarejestrował pierwszy Polski sprzedawca. Od tamtej pory platforma dużo się zmieniła oraz wprowadziła szereg udogodnień dla przedsiębiorców. Dziś, jak wynika z wewnętrznych danych eBay, polscy sprzedawcy mają możliwość dotarcia do 175 milionów kupujących na całym świecie oraz eksportują swoje produkty średnio aż do 28 krajów, w czym zdecydowanie przebijają Niemców wysyłających średnio do 14 państw.
„Jesteśmy dumni, że możemy łączyć sprzedawców na całym świecie i obserwować, jak we współpracy z eBay rozwijają swój biznes. Chcemy realnie wspierać przedsiębiorców, dlatego do ich dyspozycji oddajemy kolejne udogodnienia. Sukces naszych sprzedawców jest i zawsze był największym sukcesem całej firmy” – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Potencjał eksportowy siłą eBay
· Ponad 33% – odsetek polskich przedsiębiorców, którzy rozsyłają swoje produkty na 4 lub więcej kontynentów
· Najważniejsze rynki zbytu dla Polski – Niemcy, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja
· Najczęściej eksportowane dobra przez Polaków – części motoryzacyjne, meble i artykuły wyposażenia wnętrz, produkty typu hand-made
Udogodnienia dla polskich przedsiębiorców
Do tej pory platforma ogłosiła szereg nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce w ramach rozwoju portalu. Najnowsze usprawnienia to wersja mobilna platformy w języku polskim, szybsze dostawy z Chin dzięki usłudze SpeedPAK oraz wsparcie sprzedaży poprzez możliwość przystąpienia do programu partnerskiego opartego o mechanikę marketingu afiliacyjnego. Wśród innych funkcjonalności znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl czy umożliwienie udziału w programie „Okazje”, który pozwala na wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu zeszłego roku eBay rozpoczął współpracę z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie, a w styczniu br. uruchomił tzw. „Strefę sprzedawcy”.
Comments
