16 Lwów, 33 nominacji: 2023-2025 dla McCANN Poland i Mastercard na Cannes Lions Festival of Creativity

Informacja Prasowa - 24.06.2025
145

To najlepszy wynik w historii polskiej reklamy, bezprecedensowe osiągnięcie dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej

Zakończony właśnie Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025 dopełnił wyjątkowej serii sukcesów McCANN Poland i Mastercard w największym branżowym konkursie na świecie. W ciągu ostatnich trzech lat (2023–2025) projekty realizowane przez McCANN Poland i Mastercard zdobyły łącznie 16 statuetek Cannes Lions i aż 33 nominacje – to najlepszy wynik w historii polskiej reklamy, bezprecedensowe osiągnięcie dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i jeden z najbardziej imponujących rezultatów w skali globalnej.

 Na ten historyczny sukces złożyły się cztery kampanie, które nie tylko przyciągnęły uwagę jurorów, ale też udowodniły, że kreatywność rodząca się w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej może realnie wpływać na światowe trendy w marketingu. Projekty McCANN Poland i Mastercard były nagradzane we wszystkich najważniejszych kategoriach – od Direct i Brand Experience po najbardziej prestiżową Titanium. Każdy z tych projektów odpowiadał na realne wyzwania społeczne i ekonomiczne – od integracji i inkluzywności po innowacje w partycypacji obywatelskiej – i pokazywał, że Polska i region Europy Środkowo-Wschodniej tworzą kampanie na światowym poziomie: nagradzane, wdrażane i skalowane globalnie.

 

– Konsekwencja, z jaką realizujemy nowatorski system pracy nad pomysłami kreatywnymi o potencjale do działania na najwyższym światowym poziomie, zaowocowała efektami, które są pierwszym tego typu zdarzeniem w historii naszego rynku, wyjątkowym na poziomie regionu, ale też absolutnym unikatem globalnie. Wielce dziękujemy Mastercard, którego zespół od wielu lat charakteryzuje się wyjątkowo otwartym, odważnym, pełnym wiary i wsparcia partnerskim podejściem do naszej codziennej współpracy – której efektem są historyczne rezultaty dla obu stron naszego tandemu. – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

 

Podsumowanie trzyletniej passy McCANN Poland i Mastercard:

2025 – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”

  • 2× Srebrne Lwy za „Public Money ATM”
    • 5 nominacji dla „Public Money ATM”
    • 3 nominacje dla „Inclusive by Design”
    • Łącznie: 2 statuetki i 8 nominacji

 

2024 – „Room for Everyone” i „Inclusive by Design”

  • 1× Grand Prix
    • 2× Złoto
    • 1× Srebro
  • 1× Brąz
    • Łącznie: 5 statuetek i 14 nominacji

 

2023 – „Where to Settle”

  • 1× Dan Wieden Titanium Lion
    • 1× Grand Prix
    • 2× Złoto
    • 3× Srebro
    • 2× Brąz
    • Łącznie: 9 statuetek i 11 nominacji

 

Bilans łączny (2023–2025):

16 Lwów, w tym:
• 1× Titanium
• 2× Grand Prix
• 4× Złoto
• 6× Srebro
• 3× Brąz

33 nominacje w najbardziej konkurencyjnych kategoriach festiwalu

 

Historyczny wynik dla rynku polskiego i regionu CEE

Cannes Lions to najważniejszy festiwal kreatywności na świecie, przyciągający tysiące zgłoszeń od najbardziej innowacyjnych marek i agencji. Tylko w rekordowym roku 2025 do konkursu zgłoszono aż 26 900 kampanii z całego świata. Zaledwie 10% z nich trafiło na shortlisty, a poniżej 2% zdobyło statuetkę Lwa. Na tym tle trzyletnia passa McCANN Poland i Mastercard – obejmująca 16 nagród i 33 nominacje – stanowi spektakularny i bezprecedensowy sukces, który nie tylko umacnia pozycję marki i agencji w gronie najbardziej kreatywnych firm na świecie, ale także promuje Polskę i region CEE jako źródło światowej klasy innowacji, designu i skutecznej komunikacji. Osiągnięcia McCANN Poland i Mastercard potwierdzają, że konsekwencja, odwaga i głęboka znajomość kontekstu mogą prowadzić do wyników, które tworzą historię – nie tylko lokalnie, ale i globalnie.

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...