15 słów, które musisz wyrzucić z profilu na LinkedIn

Redakcja PR - 09.08.2016
213

Których słów pozbyć się z profilu na LinkedInie?

LinkedIn to jeden z najbardziej liczących się serwisów, z punktu widzenia pracowników i pracodawców. Dlatego tak ważne jest, by unikać na nim błędów, które z miejsca mogą być poczytane jako rażące i zdyskredytować nasza kandydaturę na wymarzone stanowisko pracy.

Aby twój profil nie zaginął w tłumie innych, postaraj się wyeliminować następujące słowa i zwroty: 

  • Przywództwo
  • Zmotywowany
  • Twórczy
  • Pełen entuzjazmu
  • Odpowiedzialny
  • Pasjonat/pasjonatka
  • Strategiczny
  • Sukcesywnie
  • Kreatywny
  • Organizacja
  • Dedykowane
  • Szerokie doświadczenie
  • Cierpliwy
  • Innowacyjny
  • Analityczny

Jak najlepiej wyrzucić te słowa?

  1. Pokaż, że umiesz, a nie tylko o tym mówisz. Zamiast rozpisywać się na temat swoich cech przywódczych, podaj przykład działania. Przykładowo, w rubryce „doświadczenie” możesz umieścić informację o kierowaniu 10-osobowych zespołem lub koordynacji eventu na kilka tysięcy uczestników.
  2. Uruchom wyobraźnię. Nie pisz o swojej kreatywności, udowodnij ją poprzez budowę swojego profilu. Zastosuj nietypowe rozwiązania, dzięki którym pokażesz, że jesteś kreatywny/a. Ta sama zasada dotyczy wszystkich nadużywanych słów – pzrekuj je w konkrety – doświadczenia, projekty, a nawet hobby. Nie spodziewaj się, że ktoś uwierzy na słowo w twoje analityczne umiejętności, jeśli nie będą poparte żadnym przykładem.
  3. Dziel się informacjami i komunikuj z innymi. Co z tego, że napiszesz o swojej pasji, jeśli nawet nie udzielasz się w grupach dyskusyjnych? Na Linkedine są grupy przeznaczone dla niemal każdej profesji, branży czy pasjonatów danego hobby. Dzięki swojej aktywności w takich grupach, najlepiej udowodnisz swoje kompetencje komunikacyjne.
  4. Spróbuj użyć synonimu. Zamiast  pisać o sobie „twórczy”, wystarczy, że użyjesz słowa „nieszablonowy” czy „pełen energii”. prawda, że brzmi nieco inaczej? Unikaj też kalek z języka angielskiego – szczególnie rażą takie określenia jak „dedykowany” czy „innowacyjny”.

Autor: Melinda Lathrop

Tłumaczenie: Justyna Dąbrowska

Tekst ukazał się w serwisie PRdaily.com

Comments

comments

213
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...