15 lat Konkursu GrandFront

Informacja Prasowa - 08.02.2017
63

Rusza XV edycja Konkursu Izby Wydawców Prasy GrandFront 2016

6. lutego startuje XV już edycja Konkursu Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2016. Nagrody GrandFront przyznane zostaną najlepszej stronie tytułowej i okładce roku w tytułach prasowych opublikowanych w kraju w ubiegłym roku oraz mutacji cyfrowej za publikację cyfrową roku. Laureatów Konkursu wyłoni Jury złożone z uznanych twórców grafiki prasowej, redaktorów i wydawców.

Zwycięzcy jedenastu kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Jak co roku Jury będzie miało również możliwość przyznania Nagrody Specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą ideę, tekst i rozwiązania graficzne.

W związku z jubileuszem Konkursu w tym roku przyznana zostanie również Nagroda Jubileuszowa GrandFront dla najlepszej strony tytułowej lub okładki w Polsce ostatnich 15 lat. Wyboru zwycięzcy, spośród zdobywców nagrody GrandFront w poprzednich edycjach Konkursu, dokonają redakcje – każda z nich dysponuje jednym głosem. Głosowanie odbędzie się na stronie www.grandfront.pl i potrwa do 3. marca 2017 r.

Bardzo się cieszę mogąc ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Konkursu GrandFront. Zmiany zachodzące na polskim  rynku prasowym są bardzo dynamiczne i Izba Wydawców Prasy stara się aktywnie wychodzić im naprzeciw. W tym roku wprowadziliśmy sporo zmian w Konkursie, między innymi modyfikując kategorie, w których można zgłaszać okładki czy aplikacje internetowe, a także uzupełniając grono Jury o kolejnych ekspertów w zakresie  projektowania grafiki prasowej. Mamy nadzieję, że dzięki temu Konkurs jeszcze lepiej będzie w stanie pokazać to, co w polskiej prasie jest najlepsze – powiedział Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy i przewodniczący Jury Konkursu.

Izba Wydawców Prasy do udziału w Konkursie zaprasza wydawców, redaktorów gazet i czasopism, a także  twórców grafiki prasowej. W Konkursie uczestniczyć mogą wszystkie zarejestrowane (posiadające numer ISSN) tytuły prasy drukowanej, które, zgodnie z datą wydawniczą, ukazały się w 2016 roku. Wydania elektroniczne mogą zgłaszać redakcje, których aplikacje obecne były na rynku w 2016 roku i posiadają numer ISSN lub są mutacją cyfrową wydania drukowanego. Zgłoszeń należy dokonywać przez interaktywny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.grandfront.pl. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 3. marca 2017 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w maju 2017 roku, podczas uroczystej Gali w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Prace do Konkursu można zgłaszać w dziewięciu kategoriach dla prasy drukowanej oraz dwóch dla wydań elektronicznych:

  • dzienniki,
  • gazety i czasopisma lokalne (o zasięgu poniżej województwa).
  • polityka, ekonomia i społeczeństwo,
  • lifestyle,
  • rozrywka i gwiazdy,
  • rodzina i dom,
  • nauka, technologia i profesje,
  • hobby,
  • off,
  • strona internetowa,
  • serwis mobilny.

Organizowany już po raz piętnasty Konkurs to najważniejsze wydarzenie i możliwość zdobycia najbardziej prestiżowego polskiego wyróżnienia dla twórców grafiki prasowej. Konkurs jest miejscem prezentacji inspirujących rozwiązań, twórczych pomysłów i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet  i czasopism, a także elektronicznych wydań serwisów prasowych.

Patronem Konkursu jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a współorganizatorem Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Ruch SA, Quad/Graphics, ZAIKS oraz SDiW REPROPOL, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Burda International Polska, Edipresse, Gremi Media, Grupa ZPR Media, Polityka, Polska Press Grupa oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa oraz miesięcznik „Press”.

Szczegółowe informacje dotyczące Konkursu znaleźć można na stronie www.grandfront.pl

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...