10 problemów social media managera

Redakcja PR - 19.08.2016
181

10 problemów social media managera

Nie. To nie jest takie proste. Prowadzenie kampanii w social media nie kończy się na publikowaniu treści i wyrażeniu nadziei, że wszystko będzie dobrze. Nie możesz sobie po prostu zażyczyć, żeby Twoja kampania odniosła sukces i stała się viralem.

Według eMarketer, 88% firm używa mediów społecznościowych. To oznacza, że Twoje pomysły na obecność w social media muszą się wyróżniać.

Poniżej znajduje się lista 10 wpadek, których musisz się wystrzegać, jeśli jesteś social media managerem.

  1. Nie przykładasz wagi, do tego, co robisz.

Zdarza się, że kampania jest tak zła, że nawet nie jesteś wstanie zapamiętać, czego dotyczyła. Przeciętność  to jeden z największych koszmarów każdej firmy obecnej w social media. Wyobraź sobie, że cały Twój wysiłek idzie na marne. Do celów social media marketingu powinny należeć przede wszystkim: budowanie świadomości marki, aktywna obecność w świecie online i umacnianie zaangażowania odbiorców. Jeśli ludzie nie są w stanie zapamiętać, co zrobiłeś, możesz zapomnieć o zrealizowaniu tych celów.

  1. Tracisz wyczucie czasu.

Złe wyczucie czasu jest jednym z głównych powodów, przez które kampanie w mediach społecznościowych okazują się nieskuteczne. Wyczucie czasu jest podstawą. Powinieneś wiedzieć, kiedy wcisnąć „enter”, opublikować kolejny post czy o jakiej porze Twoi odbiorcy są online.

Układanie harmonogramów jest niezwykle istotne w strategii social media managera. Konsekwencja jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu.

  1. Twój kontent jest po prostu straszny.

To oczywiste i trudne zarazem. Posty w mediach społecznościowych nie stają się od razu viralami, podobnie jak zdjęcia nie wyglądają zawsze dobrze, choć mogą być wykonane przy pomocy świetnego sprzętu. Nawet największe i najbardziej wpływowe platformy społecznościowe nie dają gwarancji sukcesu.

Zainwestuj w tworzenie treści. Niezależnie od danego medium społecznościowego, wysokiej jakości treść zawsze ma znaczenie.

  1. Twoje „call to actions” zawodzą.

Jakich skutków oczekujesz od swojej kampanii w social media? Chcesz zwiększyć liczbę fanów, potencjalnych klientów, zwiększyć ruch na stronie, a może podnieść zyski?

Musisz mieć jasny plan i równie przejrzyste sposoby na zaangażowanie odbiorców. Znajdź konkretne sposoby, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty np. ustaw w możliwych miejscach przekierowania do swojej strony internetowej lub zaoferuj odbiorcom ekskluzywne treści.

  1. Próbujesz na siłę nadawać czemuś inne znaczenie.

Nie próbuj na siłę łączyć ze sobą rzeczy, które do siebie nie pasują. Czasami chcemy mało istotnej informacji nadać patosu czy powagi, a efekt jest taki, iż stajemy się przez to śmieszni. To nie jest właściwe rozwiązanie.

  1. Nie potrafisz określić, kim naprawdę jesteś.

Jedną z niezmiennych zasad social media marketingu jest dzielenie się wiedzą dotyczącą tego, co dana marka sobą reprezentuje i jaką jest jej idea. Jeśli nie masz pojęcia kim jesteś, zrezygnuj z prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych. To nie zadziała.

Według Propelrr, agencji marketingu cyfrowego, budowanie wartości marki powinno odbywać się w oparciu o prowadzenie własnej narracji i jej właściwe dopasowanie do grupy docelowej. Odnajdź swój „głos”, przesłanie swojej marki i kieruj się nim w komunikacji.

  1. Twoja kreatywność znalazła się w ślepym zaułku.

Nie uda Ci się rozwinąć w social media marketingu jeżeli nie jesteś kreatywny. W nieustannie rozwijających się mediach społecznościowych musisz nauczyć się dostosowywać do sytuacji, ale także wyróżniać się. Bądź ze wszystkim na bieżąco i zachowaj otwarty umysł.

  1. Nie oferujesz wartościowych treści.

Social media z zasady powinny być użyteczne. Jeśli publikujesz treści, które nic nie dają Twoim odbiorcom, nie spodziewaj się sukcesu. Zawsze staraj się dostarczać cenne informacje i wykorzystuj do tego nawet hasztagi.

  1. Godzisz się na kłamstwa.

Nie kłam. Nigdy. Zdarza się, że niektórzy nie potrafią nawet zacytować właściwej osoby czy podać prawidłowego źródła. W dzisiejszych czasach weryfikowanie informacji nie jest trudne, więc jeśli czegoś nie jesteś pewny, korzystaj z Google. Co więcej, nie dopuść do tego, aby gdzieś pojawiły się fałszywe informacje na temat Twojej marki. Nie pozwól ludziom uwierzyć, że jesteś taki czy inny, jeśli to nie prawda.

  1. Nie wyróżniasz się z tłumu.

Media społecznościowe to wirtualna dżungla. Jeśli chcesz, żeby Twoja kampania osiągnęła sukces, pod żadnym pozorem się w niej nie osiedlaj. Nie tylko podążaj za trendami, ale je kreuj. Odważ się być inny. Buduj swoją markę tak, aby inni od razu mogli ją rozpoznać. Bądź wizjonerem.

Tekst pochodzi z serwisu PRDaily.com: http://www.prdaily.com/Main/Articles/21247.aspx

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

181
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...