10 najlepszych narzędzi technologicznych dla PR-owców

Redakcja PR - 15.03.2017
1

Dzięki tym narzędziom praca każdego PR-owca będzie bardziej efektywna

Chociaż public relations pozostaje branżą opartą na powiązaniach i relacjach, istnieje wiele zautomatyzowanych narzędzi, które mogą pomóc PR-owcom usprawnić ich pracę.

Poniższe narzędzia ulepszają istniejące już popularne narzędzia cyfrowe, umożliwiają zautomatyzowanie podstawowych czynności, zwiększają efektywność i ułatwiają życie PR-owców. Nawet jeśli automatyczne rozwiązania nie zostały zaprojektowane z myślą o PR, to specjaliści mogą stosować je do swoich codziennych zadań. Oczywiście, pomimo automatyzacji, generowanie contentu i budowanie relacji wciąż zależy od nich.

Oto niektóre z narzędzi rekomendowanych przez ekspertów PR:

Boomerang – wtyczka Gmaila, która pomaga PR-owcom zarządzać swoimi skrzynkami elektronicznymi. Mogą oni zaplanować e-maile, aby w odpowiednim momencie dotarły do skrzynki odbiorczej dziennikarzy – np. rano lub tuż po lunchu.

ViewedIt – czasem łatwiej pokazać dziennikarzowi, jak coś działa, a nie opisywać to w tekście. W tym przypadku ViewedIt  może tworzyć łatwe do udostępnienia filmy wyjaśniające dane zagadnienie. Narzędzie pozwala sprawdzić, kto obejrzał wysłany materiał, albo jedynie go otworzył.

GoToMeeting – narzędzie dedykowane do prowadzenia transmisji prezentacji na żywo. Jest łatwe w obsłudze, niezawodne i stosunkowo niedrogie. Ma wiele cennych funkcji, w tym możliwość nagrywania dźwięku.

Trint – jeśli potrzebujesz transkrypcji z pliku audio znajdującego się w sieci lub podczas jakiegoś wydarzenia live to możesz użyć tego narzędzia. Jest stosunkowo niedrogie (0,20 USD / minutę) i zaskakująco dokładne (jeśli chodzi o j. angielski). Upewnij się, że plik dźwiękowy jest wysokiej jakości oraz nie zapomnij sprawdzić otrzymanych transkrypcji.

Bananatag – umożliwia śledzenie do pięciu e-maili dziennie za darmo. Możesz zmierzyć, ile osób przeczytało Twoją wiadomość. Bananatag jest podobny do programu Yesware, który oferuje bezpłatną wersję próbną.

Eventage – to kompleksowe narzędzie do wybierania i rezerwacji miejsc na wydarzenia. Należy wprowadzić szczegółowe dane, aby otrzymywać rekomendacje, propozycje i szacunkowy koszt organizacji eventu. – Witryna zawiera również sekcję „inspiracji”, która pobudza kreatywność. Narzędzie jest szczególnie przydatne, ponieważ specjaliści z branży PR coraz częściej planują i organizują wydarzenia, dyskusje panelowe i inne wydarzenia medialne – mówi Marijane Funess z Crenshaw Communications.

Tubechop  ułatwia edycję filmów w serwisie YouTube. Użyj tego narzędzia, jeśli chcesz wyciąć kilka sekund z długiego filmu w celu np. ulepszenia swojej prezentacji. Dodaj link do filmu na YouTube i wytnij fragment, który potrzebujesz.

Evernote – użyteczne narzędzie do pisania i organizacji. Możesz go używać do robienia notatek, przechowywania inspirujących artykułów lub książek elektronicznych, a także zaplanowania kalendarza redakcyjnego i wpisów w social media. Aplikacje mobilne, desktopowe i www synchronizują się automatycznie.

Atlas, jest to narzędzie pełne wykresów i wizualizacji danych. Funkcja wyszukiwania umożliwia znajdowanie danych na niemal każdy temat. To świetna aplikacja do uzyskiwania informacji o szukanym zagadnieniu lub znajdowania nowych danych potrzebnych do wykorzystania w ramach projektu, nad którym pracujesz.

Pocket – pozwala łatwo zapisywać i udostępniać artykuły opublikowane w internecie. Używa się go np. do administrowania treścią postów na blogach.

Powyższe narzędzia mogą ułatwić kontakt PR-owca z mediami, zaoszczędzić czas i zwiększyć wydajność. Ponadto są one łatwe w obsłudze, nawet jeśli nie jesteś obyty z pracą przy wykorzystaniu oprogramowania do automatyzacji czynności.

źródło:  Glean.info

Comments

comments

1
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...