10 faktów o Instagramie, które musisz znać

Redakcja PR - 24.02.2017
138

10 faktów o Instagramie, które musisz znać

Instagram to aplikacja, która zdobywa coraz więcej fanów, a także jest znakomitym narzędziem dla marketingowców. Co warto o nim wiedzieć?

  1. Początkowo Instagram był bezpłatną aplikacja mobilną oraz serwisem internetowym do publikacji fotek o kwadratowym formacie. Ten specyficzny format był wzorowany na fotografiach Polaroida.
  2. Aplikacja powstała w 2010 roku, a dwa lata później został przejęta przez Facebooka.
  3. Od sierpnia 2016 roku Instagram wprowadził funkcję Stories (znikające po dobie treści). Kontrowersje wzbudził fakt, że niemal jeden do jednego funkcjonalność została skopiowana od konkurenta – aplikacji Snapchat.
  4. W Polsce z aplikacji korzysta 2,5 osób, a z serwisu internetowego- 4,6 miliona (dane Gemius/PBI, styczeń 2017).
  5. Najwięcej polskich użytkowników Instagrama ma od 25 do 34 lat. W podziale użytkowników na płeć przeważają panie (dane Gemius/PBI, styczeń 2017).
  6. Z badań Gemius/PBI (jw.), najwięcej użytkowników Instagrama z Polski mieszka na wsi (aż 2,2 miliona), ma wykształcenie średnie (2,4 miliona) i wyższe (prawie 2 miliony).
  7. Przydatne w codziennej pracy z Instagramem są aplikacje: Canva (obróbka zdjęć),  Instaquote (zamiana tekstu w grafikę) czy Recite (wyszukiwarka nośnych cytatów i złotych myśli).
  8. Nie ma chyba branży, która byłaby nieobecna na Instagramie. Najpopularniejsze są profile gastronomiczne i modowe – warto jednak próbować swoich sił nawet w branży, które nie kojarzą się z wizualną stroną.
  9. Instagram wprowadził w ostatnich dniach funkcję dodawania całych albumów ze zdjęciami – więcej o tym pisaliśmy tutaj.
  10. Eksperci ds. komunikacji na Instagramie jednoznacznie przekonują, że nie warto dublować treści dodawanych w innych kanałach social media na Instagram. Takie działanie obcina zasięgi i staje się nieefektywne.

Na podstawie: INNPoland

Zobacz:

Reklamy na Instagramie – case study

Comments

comments

138
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...