Google Chrome na czele, Safari i Internet Explorer najmniej popularne. Ranking przeglądarek internetowych
Redakcja PR - 02.01.2017Na czele przeglądarek internetowych wciąż Google Chrome
Z analizy StatCounter wynika, że na czele przeglądarek internetowych wciąż znajduje się Google Chrome. Przeglądarka od Google zostawia inne daleko w tyle.
Z danych firmy technologicznej StatCounter wynika, że na rynku przeglądarek dominującą rolę odgrywa Google Chrome. W grudniu ubiegłego roku miała 58,48% udziału w rynku w skali światowej. Na kolejnym miejscu znalazła się Mozilla Firefox z udziałem na poziomie 13,45%. Przeglądarka Apple – Safari – odnotowała 10,54% udziału w rynku.
Dwie czołowe przeglądarki odnotowały lekkie spadki, w porównaniu z listopadem 2015 – przy czym bardziej stracił produkt Googla. Google Chrome spadła o 0,57 p.proc – z poziomu 59,05%; Mozilla Firefox o 0,04 p. proc. – z poziomu 13,49%.
Safari natomiast odnotowała wzrost popularności o 0,16 p.proc (z 10,38% do 10,54%). Lekko w górę poszła popularność Internet Explorera – o 0,12 p.proc. (z 8,8% do 8,92%).
A jak wygląda sytuacja przeglądarek internetowych na naszym rodzimym podwórku? Dane StatCounter, że największą popularnością cieszy się Google Chrome, najmniejszą zaś – Safari. W grudniu 2016 przeglądarka Google miała 56,44% udziału w rynku, na drugiem miejscu Mozilla Firefox z 26,78% udziału w rynku, na trzecim – Opera z udziałem na poziomie 6.18%. W naszym kraju najmniejszą popularnością cieszą się IE – 3,7% oraz Safari – 2,41%.
Największy spadek popularności w naszym kraju, w skali roku odnotowała Mozilla Firefox – o 0,46 punktu procentowego. Pozostałe przeglądarki straciły od kilu do kilkunastu setnych punktu procentowego.
Źródło: StatCounter