Zbliża się kolejna edycja Whisky Live Warsaw

Informacja Prasowa - 02.09.2016
106

Whisky Live Warsaw 2016 odbędzie się 14-15 października

Zbliżający się festiwal Whisky Live Warsaw 2016 to doskonała okazja do nawiązania trwałych relacji biznesowych oraz bliższego poznania rynku whisky, kuszącego możliwościami alternatywnego inwestowania. Na uczestników wydarzenia czeka ponad kilkaset odmian tego szlachetnego trunku, pochodzących z wielu zakątków świata.

Z roku na rok whisky zyskuje coraz szersze grono fanów, głównie w środowiskach biznesowych. Tegoroczna edycja Whisky Live Warsaw odbędzie się w dniach 14-15 października br. w Hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport.

Program wydarzenia został zaprojektowany w taki sposób, aby uczestniczący w nim goście mieli możliwość wymiany opinii na temat różnorodności whisky oraz trendów zarówno na krajowym, jak i światowych rynkach. Taka forma interakcji to najlepszy sposób na zbudowanie i umocnienie długotrwałych relacji biznesowych – przekonuje Jarosław Buss, organizator Whisky Live Warsaw. 

Organizatorzy zapraszają na festiwal również te osoby, które nie gustują whisky, ale w czasach niskich stóp procentowych, szukają alternatywnych form lokowania kapitału.

Wyjątkowe okazy sprzedawane są na aukcjach po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Liczymy, że podobnie jak w latach ubiegłych, wśród naszych gości znajdzie się wielu inwestorów. – dodaje Jarosław Buss.

Jarosław Buss

Jarosław Buss

Podczas festiwalu zaprezentuje się 55 wystawców z 15 krajów. Swój udział w Whisky Live Warsaw 2016 zapowiedzieli światowi producenci alkoholi z segmentu premium, jak również unikalne destylarnie z wszystkich kontynentów (w tym craft distilleries ze Stanów Zjednoczonych), zapewniając uczestnikom prawdziwą podróż smakową po różnych zakątkach świata. W ostatnich latach bardzo modny stał się tzw. food pairing, czyli łączenie whisky z innym produktami, dlatego swój udział w imprezie w roli wystawców zapowiedzieli producenci m.in. czekolad, cygar, suszonego mięsa, a nawet lodów.

Jedną ze stałych atrakcji festiwalu są zamknięte sesje, tzw. Master Class, na których w małych grupach (nie więcej niż 25 osób) odbywa się degustacja unikatowych, limitowanych, niszowych edycji whisky prowadzona przez przedstawicieli destylarni. W tym roku przewidzianych jest kilka bloków tematycznych, m.in. sesja Master Class Glenfarclas – „podróż przez dekady”, na której zaprezentowane zostaną whisky z lat ’60 ’70 ’80 ’90, a spotkanie poprowadzi osobiście George Grant, właściciel destylarni, będący przedstawicielem szóstego już pokolenia rodziny.

Organizatorzy festiwalu pomyśleli nie tylko o fanach dobrych trunków, ale również wykwintnego jedzenia. Specjalnie z myślą o nich odbędzie się ekskluzywna sesja food pairing przy współudziale Jarosława Walczyka z Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Przypomnijmy, że gość specjalny Whisky Live Warsaw 2016 jest szefem kuchni w restauracji Strefa w Warszawie oraz zdobywcą tytułu „Szef Kuchni Roku 2015”.

Prawdziwych miłośników whisky z pewnością ucieszy fakt, że swoją obecność na festiwalu zapowiedział Ian Chang, Master Blender wschodzącej azjatyckiej gwiazdy whisky, czyli tajwańskiego Kavalana. W Warszawie pojawią się również: Jan Beckers – ambasador marki Douglas Laing, uznanego na świecie niezależnego bottlera założonego w 1948 roku oraz George S. Grant – w szóstym pokoleniu począwszy od roku 1865, właściciel legendarnej szkockiej destylarni Glenfarclas ze szkockiego Speyside. Listę gości specjalnych zamykają Steven Sweeney – przewodniczący polskiego oddziału Scotch Malt Whisky Society oraz Ingvar Ronde, wydawca klasycznej Malt Whisky Yearbook.

Tegoroczną edycję festiwalu uświetni także obecność uznanego konkursu barmańskiego Diageo World Class, organizowanego nieprzerwanie od roku 2009 w najlepszych lokalach na całym świecie. U podstaw tej inicjatywy leży znakomity, globalny program szkoleniowy i ciesząca się międzynarodowym uznaniem platforma, która zmierza do rozwijania profesji barmana i budowania karier laureatów konkursu o tytuł „Barmana Roku”.

Na koniec warto dodać, iż od pierwszej edycji Whisky Live Warsaw, partnerem strategicznym wydarzenia jest marka „KROSNO”, która od 1923 r. jest uznanym liderem branży szkła gospodarczego w Polsce i renomowanym producentem na świecie. Od niemal 90 lat zakłady „KROSNO” produkują szklane wyroby formowane ręcznie w bardzo szerokiej gamie produktowej – od finezyjnych kieliszków po duże wazony, które są wizytówką firmy. Znaczącą pozycję w ofercie stanowi również szkło stołowe formowane mechanicznie.

Więcej informacji o Whisky Live Warsaw 2016 można znaleźć na oficjalnej stronie festiwalu www.whiskylivewarsaw.com. Poprzez stronę festiwalową prowadzona jest sprzedaż biletów (jednodniowych i dwudniowych) oraz wejściówek na sesje Master Class.

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...