Zamów z dostawą – nowa usługa Castoramy

Informacja Prasowa - 07.03.2017
73

Castorama uruchomiła nową usługę „zamów z dostawą”.

Castorama, lider wśród sieci sklepów DIY/home improvement (ulepszania domów), uruchomiła nową usługę „zamów z dostawą”. Klienci zyskali dzięki niej jeszcze lepszy dostęp do oferty obejmującej ponad 50 tysięcy produktów. Firma jako pierwsza w tej branży zapewniła dowóz towarów w całej Polsce i objęła transportem również materiały budowlane.

Castorama Polska od lat rozwija wielokanałowy dostęp do swojej oferty i m.in. dzięki temu zapewnia klientom wsparcie podczas realizacji projektów związanych z budową, remontowaniem czy urządzaniem domu oraz ogrodu. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest uruchomienie nowej usługi „zamów z dostawą”.

– Jako pierwsza w Polsce sieć DIY/home impovement zagwarantowaliśmy internetowy dostęp do zakupu i dostawy ponad 50 tys. produktów. Zapewniamy naszym klientom dowóz nawet materiałów budowlanych. Usługę zamów z dostawą udało nam się wdrożyć dwa tygodnie przed planowanym terminem i już widzimy, że klienci chętnie wybierają tę opcję. Ich satysfakcja jest dla nas miarą sukcesu projektu – mówi Michał Russak, Dyrektor ds. rozwoju technologii internetowych, Castorama Polska.

Wdrożenie nowej usługi jest elementem konsekwentnie realizowanej polityki rozwoju. Od 2015 r. Castorama oferuje również opcję „zamów i odbierz”, czyli tworzenie wirtualnego koszyka zakupów, który po skompletowaniu zamówienia przez sklep, klient odbiera na miejscu. Rozwiązanie to zapewnia oszczędność czasu i wciąż będzie dostępne, jako jedna z możliwości zakupowych.

Obecnie, w ramach rozbudowy modelu omnichannel (wielokanałowego dostępu do oferty) Castorama zintegrowała wszystkie kanały sprzedaży – on-line, telefoniczną i stacjonarną. Klienci sieci mogą składać zamówienia, dzwoniąc do sklepu, modyfikować je przez internet i zdalnie zadecydować o miejscu dostawy. W pełni kontrolują przebieg procesu zakupowego, aż do momentu otrzymania przesyłki.

Obsługa zamówienia przez internet w Castoramie jest prosta. Klient dokonuje wyboru sklepu, dodaje do koszyka produkty, a podczas składania zamówienia podaje adres dostawy i wykonuje przedpłatę. Dostawy realizowane są przez sklep, który został wskazany na zamówieniu.

Wdrożenie usługi

Pomimo dotychczasowych doświadczeń w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań ułatwiających dostęp do oferty uruchomienie nowej usługi zamów z dostawą było dużym wyzwaniem operacyjnym. W projekt zaangażowane zostały wszystkie działy Castoramy od IT czy logistyki, po dział finansowy i marketing.

Uruchomienie sklepu internetowego przebiegało w dwóch etapach. Pierwszy z nich trwał 4 tygodnie i ruszył w grudniu 2016 r. w 3 sklepach w woj. mazowieckim. W drugim etapie, przez kolejnych 8 tygodni, usługa zamów z dostawą była uruchamiana w pozostałych sklepach.

Comments

comments

73
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...