PRowcu, zacznij pisać lepiej! 5 praktycznych wskazówek

Redakcja PR - 30.08.2016
196

Jak lepiej pisać - 5 praktycznych wskazówek

Pisanie to jedna z kluczowych umiejętności dla specjalisty ds. public relations. Niezależnie od tego, czy piszesz informację prasową, notkę na stronę klienta czy firmowego bloga, to sprawne i lekkie pióro ci się przyda. Jak poprawić jakość swoich tekstów i sprawić, by były lekkie i przyjemne?  

1. Zrób szkic na papierze

Nic nie denerwuje bardziej, niż migający wściekle kursor na tle pustego dokumentu w edytorze tekstu. Dlatego swoje pierwsze pomysły lepiej przelewać na papier – będą wtedy bardziej uporządkowane i jasne do przekazania. Uporządkowane w ten tradycyjny sposób myśli dużo łatwiej potem wstukać w klawiaturę, jeśli wiesz już, co chcesz przekazać w najlepszy możliwy sposób.

6812988091_0696e481d7_z

2. Czytaj wszystko, co ci wpadnie w ręce

Tabloidy, beletrystyka, poezja i artykuły sponsorowane – PRowiec musi czytać wszystko! Różnorodność ta dotyczy nie tylko formy, ale i treści – nasze pisanie może usprawnić lektura nawet błahego artykułu na portalu plotkarskim. Specjaliści od komunikacji muszą zapoznawać się z różnorodnymi tekstami. Nasza porada – czytaj książki. Czytaj hasztagi i tweety. Czytaj literaturę piękną i gazety. Czytaj notki prasowe i reportaże. W dużych ilościach.

Zobacz: Zacznij lepiej snapować! 10 ukrytych tricków aplikacji

3. Baw się słowami

Wszyscy to znamy – klient wysyła długi, ciężki, napakowany żargonem i zdaniami złożonymi materiał, a naszym zadaniem jest go rozpowszechnić. Trudne zadanie, prawda? A wystarczy te samą treść napisać na wzór haiku, listu miłosnego, wiersza… Od razu lepiej! Zabawy słowem i formą to coś, co zainteresuje każdego czytelnika. Nie zapominajmy o tym przed napisaniem kolejnej informacji prasowej. 🙂

12213308404_a4f493af64_z

4. Bądź własnym korektorem 

Nie jest łatwo poprawiać swoje teksty. Mamy naturalną skłonność do myślenia, że to co napisaliśmy za pierwszym podejściem jest już w porządku i nie wymaga korekt. Nic bardziej mylnego! Spróbuj po napisaniu pierwszej wersji tekstu przeczytać go na głos, a zobaczysz, jak wiele można poprawić! ten prosty trick pozwoli ci na wyeliminowanie błędnych konstrukcji, zbyt długich zdań i błędów logicznych. Przeczytany na głos tekst po poprawkach zyskuje naturalne flow. Pamiętaj o tym, kiedy usiądziesz do kolejnego tekstu.

Zobacz: Jak pisać prosto i zwięźle? Radzi David Ogilvy

5. Przełam blokadę twórczą

Nawet najbardziej banalny tekst wymaga kreatywności. Niestety, nawet najlepszego twórce może dopaść blokada. Na temat tego, jak ją przełamać, powstało już wiele tekstów, warto jednak pamiętać o najprostszych wskazówkach – wyjściu na krótki spacer, rozmowie na inny temat czy tańcu na środku pokoju 🙂 Te czynności pozwolą ci na rozluźnienie umysłu i odblokowanie się – by po krótkiej przerwie wrócić do pisania tekstu. Warto na chwilę zjechać na poboczne, by wrócić na dobrą drogę 😉

A jakie Wy macie metody na polepszenie swojego warsztatu pisarskiego? Podzielcie się nimi w komentarzach! 🙂

Tekst na podstawie: Ragan.com, Katie Harrington, 5 ways PR pros can become better writers. 

 

Comments

comments

196
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...