Kellyanne Conway – najprzebieglejsza doradczyni Trumpa zamiast informować, manipuluje mediami

Redakcja PR - 17.02.2017
162

Kellyanne Conway i jej tricki w czasie rozmów z mediami

Od początku kadencji Donald Trump stawia na charakterystycznych doradców, którzy potrafią zrobić wokół siebie czasem więcej szumu medialnego niż ich pracodawca. Taką właśnie osobą jest Kellyanne Conway – uznawana za jedną z najbliższych współpracownic kontrowersyjnego prezydenta USA. 

Była menadżerką kampanii Trumpa, teraz została jego doradczynią. W wywiadach jak ognia unika trudnych pytań i wykręca się od odpowiedzi na wszystkie możliwe sposoby. Conway w czasie rozmów z dziennikarzami robi wszystko, by bronić decyzji swojego szefa i tak interpretować fakty, by były dla niego korzystne. To ona ukuła pojęcie alternative facts, o którym rozpisywały się media na całym świecie. Po tej wypowiedzi stała się bohaterką kpin, memów i parodii.

W czasie wywiadów potrafi po mistrzowsku wykręcać się od odpowiedzi na najprostsze nawet pytania, błyskawicznie zmienia temat na wygodny dla siebie. Potrafi znakomicie żonglować pojęciami, terminami (jak wspomnianymi wyżej „faktami”), brutalnie wykorzystuje uprzejmość zadających pytania. Fakty nagina do swoich tez, które to zgodne są z punktem widzenia Donalda Trumpa. Popis tego typu taktyk mogliśmy zobaczyć, śledząc aferę z alternative facts. 

Talent Kellyanne Conway do kreatywnej interpretacji rzeczywistości jest trudny do poważenia. Ten sam talent każde również zastanowić się, czy aby na pewno jest sens przeprowadzać z nią jakiekolwiek wywiady, jeśli nic konkretnego z nich nie wynika. Może z wyjątkiem kolejnych memów i gifów.

Postanowiła nie udzielać sensownych odpowiedzi na pytania. Nie ma sposobu by przeprowadzić z nią wywiad, stosując się do tradycyjnej sztuki dziennikarskiej – powiedział amerykańskiemu portalowi Vox Seth Gannon, profesjonalny mówca i trener medialny.

Obserwowanie Kellyanne Conway podczas wywiadów, kiedy używa wszelkich możliwych tricków, by uchylić się od odpowiedzi, z pewnością dostarcza przeciętnemu widzowi wiele rozrywki. Ale każe również zastanowić się, czy tak powinny wyglądać wystąpienia medialne przedstawicielki prezydenta USA. Amerykanie nie dowiadują się praktycznie niczego konkretnego na temat planów administracji Donalda Trumpa. Nasuwa się pytanie, czy tak powinna wyglądać komunikacja urzędników państwowych z obywatelami?

Na podstawie: http://www.vox.com/videos/2017/2/13/14597968/kellyanne-conway-tricks 

Zobacz:

Jak era Trumpa zmieni branżę komunikacyjną?

Melania Trump pozywa wydawcę „Daily Mail” za zniesławienie

Comments

comments

162
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...