Witamy na rynku agencję Prepare. Rozmawiamy z jej współzałożycielem, Pawłem Świądrem
Redakcja PR - 08.11.2016O nowej agencji Prepare rozmawiamy z jej współzałożycielem - Pawłem Świądrem
Na rynku pojawiła się nowa agencja – Prepare. Założyli ją dwaj wieloletni dziennikarze i byli PR-owcy Grupy PKP – Daniel Matolicz oraz Paweł Świąder.
Agencja zajmuje się media relations, doradztwem strategicznym, komunikacją kryzysową i szkoleniami medialnymi.
Prepare założyli w listopadzie dwaj doświadczeni PRowcy, wcześniej dziennikarze: Daniel Matolicz i Paweł Świąder.
Daniel Matolicz to doświadczony manager w zakresie komunikacji, marketingu i media relations. W latach 2013-16 dyrektor komunikacji Grupy PKP, odpowiedzialny między innymi za wprowadzenie Pendolino czy debiut PKP Cargo na GPW. Wcześniej pracował jako dziennikarz ekonomiczny i polityczny.
Paweł Świąder ma ponad 20 lat doświadczenia medialnego. W latach 2013–16 był zastępcą dyrektora komunikacji Grupy PKP. Nadzorował biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wspierał inne spółki Grupy oraz proces wprowadzenia Pendolino. Wcześniej przez 13 lat związany z warszawską redakcją radia RMF FM.
O agencji Prepare opowiada jej współzałożyciel, Paweł Świąder.
Justyna Dąbrowska: Dlaczego zdecydowali się Panowie na założenie własnej agencji?
Paweł Świąder: Dla nas to naturalny etap kariery zawodowej po zebraniu tylu doświadczeń w komunikacji. Pracowaliśmy zarówno w dziennikarstwie, jak i prowadziliśmy zespół public relations Grupy PKP. Uznaliśmy, że własna firma to najlepsze, co możemy zrobić i że jest miejsce na rynku dla dobrej agencji. Nasze doświadczenie możemy dobrze spożytkować przez wsparcie komunikacyjne dla firm.
JD: Czy mają Panowie doświadczenie w pracy w agencjach PR?
PŚ: Nie mamy doświadczenia agencyjnego, ale uważamy to za swój atut, agencyjna sztampa jest nam obca. Jesteśmy praktykami, znamy komunikację z dwóch stron – medialnej i PRowej. Przez wiele lat pracowaliśmy jako dziennikarze, w Grupie PKP mierzyliśmy się jako szefowie komunikacji z ogromnymi wyzwaniami, jak wprowadzenie pociągów Pendolino czy prywatyzacje. Na co dzień prowadziliśmy również komunikację kryzysową czy wewnętrzną w PKP – zbiór wymienionych doświadczeń, połączony z naszą energią do działania sprawił, że zdecydowaliśmy się to wykorzystać.
JD: Planują Panowie wybór jakiejś specjalizacji? Chodzi mi zarówno o klientów, jak i obszary działalności.
PŚ: Nie chcemy się ograniczać – mieliśmy w karierze do czynienia z tak różnymi obszarami, jak prywatyzacje, restrukturyzacje, czy wprowadzenie Pendolino. Możemy poruszać się sprawnie w wielu dziedzinach, nie chcemy od początku zakładać, że będziemy się w czymś specjalizować – być może ta specjalizacja przyjdzie z czasem.
JD: Od kiedy Prepare jest oficjalnie na rynku?
PŚ: Oficjalnie od zeszłego czwartku, 3 listopada.
JD: Zatrudniają Panowie kogoś?
PŚ: Na razie pracujemy we dwóch, ale oczywiście w miarę potrzeb i rozwoju będziemy kogoś poszukiwali.
JD: Agencja ma w portfolio jakichś klientów?
PŚ: Na razie nie chciałbym mówić o klientach – pracujemy nad tym.