Wirtualna Polska inwestuje 15,6 mln zł w eSky Group

Redakcja PR - 12.06.2017
290

Wirtualna Polska inwestuje 15,6 mln zł w eSky Group

Grupa Wirtualna Polska i właściciele eSky Group zawarli warunkową umowę nabycia 6,3% akcji eSky.pl S.A. – lider Online Travel Agency (OTA) w Polsce, na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej oraz wiodąca OTA w Ameryce Południowej. Cena zakupu pakietu mniejszościowego wynosi 15,6 mln zł. Transakcja jest wyrazem konsekwentnej realizacji strategii zwiększania udziału segmentu e-commerce w przychodach i EBITDA Grupy WP oraz planów strategii rozwoju eSky Group.

Obecną inwestycję finansową traktujemy jako wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. eSky i należące do Grupy WP wakacje.pl narodziły się kilkanaście lat temu aby realizować różne potrzeby, ale dziś strategicznie zmierzają w podobnym kierunku – oferowania wakacyjnych wyjazdów zagranicznych – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding.

eSky jest wiodącym agentem turystycznym online (OTA) w Polsce, który koncentruje się na sprzedaży biletów lotniczych, hoteli, wynajmie samochodów oraz zaawansowanego technologiczne produktu dynamicznych pakietów. Za pośrednictwem eSky można kupić bilety 651 linii lotniczych – regularnych, tanich oraz czarterowych, zarezerwować nocleg w blisko 850 000 hoteli i apartamentów na całym świecie, czy wynająć samochód a także nabyć ubezpieczenie podróżne. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi dynamiczną ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne – pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie serwis dostępny jest na 18 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój międzynarodowy.

Globalnie strony eSky odwiedza 180 milionów użytkowników rocznie, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 miliona osób miesięcznie. Ogromna popularność serwisu przekłada się na generowane obroty – w 2016 roku firma sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych oraz niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. W 2016 roku eSky zrealizował obrót o wartości 1,3 mld zł osiągając wynik EBITDA na poziomie 14,5 mln zł.

– Na początek planujemy współpracę z Grupą WP opartą na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Liczymy na realizację szeregu synergii, zarówno w zakresie mediowym, jak i operacyjnym we współpracy z serwisami wakacje.pl i nocowanie.pl – mówi Łukasz Kręski, Współzałożyciel oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej eSky.

– Transakcja z Grupą WP jest kolejnym krokiem w realizacji naszej długoterminowej strategii rozwoju. Dzięki wsparciu WP eSky będzie mógł realizować swoje plany związane ze zwiększaniem zasięgu oraz poszerzaniem oferty produktów turystycznych w kraju. Mamy również nadzieję na zacieśnienie współpracy w przyszłości i być może rozszerzenie jej również na inne niż turystyka obszary – dodaje Łukasz Habaj, Współzałożyciel oraz Członek Rady Nadzorczej eSky.

eSky konsekwentnie inwestuje w rozwój własnych technologii, co stawia operatora w europejskiej czołówce jeśli chodzi o rozwiązania IT dla branży travel. Zgodnie z globalnymi trendami spółka stale rozwija także funkcjonalności kanałów mobile. Dedykowana aplikacja eSky jest bardzo wysoko oceniana przez użytkowników – została również wielokrotnie nagrodzona w branżowych konkursach w kategorii e-commerce (Mobile Trends Awards).

– Liczba pasażerów transportu lotniczego w Polce dynamicznie rośnie, a mimo to statystyczny Polak nadal podróżuje samolotem trzykrotnie rzadziej niż Niemiec. Silna pozycja eSky na lokalnym rynku pozwoli czerpać z tego potencjału – mówi Adam Rogaliński, Dyrektor Inwestycyjny Grupy Wirtualna Polska.

Inwestycja w akcje eSky Group jest kolejnym krokiem Grupy Wirtualna Polska podjętym w obszarze turystycznego e-commerce. Dotychczas, Grupa WP była obecna w branży travel dzięki agentowi internetowemu specjalizującemu się w sprzedaży zorganizowanych zagranicznych wyjazdów turystycznych – Wakacje.pl oraz w segmencie turystyki krajowej – Nocowanie.pl.

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...