Teraz każdy może mieć „konto zweryfikowane” na Twitterze

Redakcja PR - 25.07.2016
244

Amerykański portal uruchomił formularz internetowy, gdzie każdy może ubiegać się o status oficjalnego konta.

Jeśli Ty lub Twoja organizacja brylujecie na Twitterze, teraz możecie uzyskać tego oficjalne potwierdzenie.

We wtorek portal ogłosił, że każdy może zweryfikować swoje konto. Do tej pory, było to wyjątkowe odznaczenie – Twitter przyznał swoje błękitne odznaki jedynie 187 000 kont, czyli 0,06% z 310 milionów użytkowników miesięcznie, zasłaniając się przy tym „interesem publicznym”.

W oświadczeniu prasowym można przeczytać:

@CDCGov (Centers for Disease Control & Prevention – Centra Kontroli i Prewencji Chorób) było pierwszym kontem na Twitterze, które zostało zweryfikowane, by pomóc użytkownikom odnaleźć prawdziwe i odpowiednie informacje dotyczące zdrowia ze sprawdzonego i zaufanego źródła. Pozostałe zweryfikowane konta to między innymi: @NASAArmstrong, @KimKardashian, @Oprah, @SF311, @TonyHawk oraz @MilwaukeePolice.

Teraz każdy użytkownik może poprosić o weryfikację, przez internetowy formularz. Firma stworzyła także poradnik zawierający wymagania, które trzeba spełnić, podczas procedury:

  • Zweryfikowany numer telefonu
  • Potwierdzony adres email
  • Biogram
  • Zdjęcie profilowe
  • Zdjęcie w tle
  • Data urodzin (nie dotyczy kont firmowych, markowych, etc.)
  • Strona internetowa
  • Publiczna dostępność konta

Pozytywne zakończenie procesu weryfikacji oznacza, że dany użytkownik, organizacja są tym, za kogo się podają, ale oprócz tego ma dodatkowe, prestiżowe znaczenie. Błękitny znaczek może także przyciągać więcej obserwujących. Zweryfikowanie pozwala także filtrować powiadomienia i ignorować obelgi (choć w przypadku kierowania kontem firmy, nie powinno się ignorować niezadowolonych głosów).

The Verge pisze:

Różnica  [pomiędzy kontami zweryfikowanymi a wszystkimi użytkownikami], razem ze wzmożoną presją, by zapewnić ochronę przed trollami oznacza, że więcej użytkowników będzie mogło wchodzić w interakcje ze zweryfikowanymi kontami. Dla przykładu, Twitter pozwala zweryfikowanym filtrować powiadomienia i otrzymywać je tylko od innych zweryfikowanych. (Nowa aplikacja ma zapewnić niektóre z tych udogodnień również zwykłym użytkownikom).

„Chcemy ułatwić ludziom odnajdywanie na Twitterze influencerów i informatorów, celebrytów, dlatego każdy może starać się o weryfikację konta” – mówi Tina Bhatnagar, wiceprezeska Twittera ds. użytkowników – „Mamy nadzieję, że możliwość aplikacji sprawi, że więcej osób znajdzie wartościowe, wysokiej jakości konta, a z drugiej strony pozwoli tymże kontom dotrzeć do jeszcze szerszej publiczności.”

Użytkownicy nie powinni się jednak martwić, że teraz każdy stanie się „influencerem” z błękitnym znaczkiem.

Gizmodo donosi:

Obecnie mniej niż 1% kont jest zweryfikowanych. Twitter ręcznie sprawdzał nowe konta przez ostatnich kilka lat i choć wydaje się, że liczba weryfikacji powinna skoczyć, gdy proces jest taki łatwy, firma twierdzi, że odznaczenie będzie zarezerwowane tylko dla nielicznych kont „służących interesowi publicznemu”. Także nie ma się co martwić – Twój szwagier z trzema tweetami na krzyż w ciągu pięciu lat raczej nie dostanie błękitnej odznaki.

 

Beki Winchel

Tekst pochodzi z: http://www.prdaily.com/Main/Articles/21106.aspx

Comments

comments

244
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...